فرشته طائرپور، فیلمساز و از مهمانان حاضر در ضیافت همسر رییس‌جمهور به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)، در یادداشتی درباره جزئیات این مراسم توضیح داده است.
کد خبر: ۶۶۷۴۲۲
مهمانی سعدآباد به روایت یک شاهد عینی

به گزارش ایسنا، در این یادداشت آمده است: قدردانی و اهدای لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی به پنج بانوی کهنسال در عرصه فعالیت‌های اجتماعی یکی از بخش‌های برنامه بود که مورد تشویق بسیار مهمانان ایرانی و خارجی قرار گرفت. این پنج بانوی سالمند از موسسین و فعالان موسسات خیریه کهریزک، محک، بهنام دهش‌پور و محیط‌ زیست کشور بودند که اغلب با عصا یا ویلچر روی صحنه رفتند.

طائرپور در یادداشت خود افزوده است: سپس پنج کودک زیر 10 سال با لباس‌های محلی خطه آذربایجان، نمادی از مراسم شادمانی سنتی روستاییان آذربایجان را به نمایش گذاشتند و به دنبال آنان یک گروه موسیقی سنتی ایرانی، قطعات کوتاهی از موسیقی و ترانه‌های فولکلور خراسان، کردستان، لرستان و فارس را برای مهمانان خارجی و ایرانی اجرا کرد. در پایان نیز طرح‌های زیبایی از لباس‌های زنان ایرانی با الهام از دوره‌های مختلف تاریخ ایران به نمایش گذاشته شد که بخصوص برای مهمانان خارجی از جذابیت خاصی برخوردار بود.

روحانی اواخر اردیبهشت به چین می‌رود

رییس‌ جمهور به‌منظور شرکت در چهارمین نشست سران کنفرانس تعامل و اقدامات جهت اعتمادسازی در آسیا (سیکا) اواخر اردیبهشت‌ عازم شانگهای می‌شود.

به گزارش تسنیم، دیدار و گفت‌و‌گو با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه و شی جین‌ پینگ رییس‌ جمهور چین از مهم‌ترین برنامه‌های روحانی در مدت حضور وی در اجلاس شانگهای عنوان شده است.

مذاکرات زنگنه و ظریف برای جابه‌جایی مدیران

خبرگزاری مهر نوشت: وزرای نفت و امور خارجه به منظور جابه‌جایی برخی مدیران بین دو وزارتخانه مذاکراتی را آغاز کردند و این احتمال وجود دارد که بزودی علی ماجدی، معاون امور بین‌الملل وزارت نفت به عنوان سفیر یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپا از سوی وزیر امور خارجه منصوب شود.

براساس این گزارش، زنگنه و ظریف مذاکراتی را به منظور این جابه‌جایی مدیریتی آغاز کرده‌اند و گفته می‌شود در صورت موافقت وزیر نفت برای بازگشت ماجدی به وزارت امور خارجه یکی از دیپلمات‌های باسابقه این وزارتخانه با عنوان سرپرست امور بین‌المللی وزارت نفت منصوب شود.

خاکسپاری پیکر آیت‌الله ملکوتی در قم

پیکر آیت‌الله مسلم ملکوتی، دیروز در قم تشییع شد و پس از اقامه نماز میت به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در جوار حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسم دیروز، آیت‌الله جوادی‌آملی و جمع زیادی از فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه قم و تبریز و شاگردان آن عالم وارسته حضور داشتند.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله ملکوتی دیشب از سوی رهبر معظم انقلاب، پس از فریضه عشاء، در مسجد اعظم قم برگزار شد..

محکومیت اﺧﺮاج ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه آﯾﺖ‌اﷲ ﺳﯿﺴﺘﺎﻧﯽ از ﺑﺤﺮﯾﻦ

ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺪرﺳﯿﻦ ﺣﻮزه ﻋﻠﻤﯿﻪ ﻗﻢ با صدور ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ‌ای، اﺧﺮاج ﻏﯿﺮﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه آﯾﺖ‌اﷲ ﺳﯿﺴﺘﺎﻧﯽ از ﺑﺤﺮﯾﻦ را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: اخراج ایشان در کنار سرکوب گسترده مردم آزادیخواه بحرین حکایت از آن دارد که انقلاب مردم بحرین همچنان ادامه دارد و رفتارهای ضد حقوق بشری و دیکتاتورمآبانه حکومت بحرین نتوانسته است آتش این نهضت مردمی را خاموش کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این بیانیه با محکوم کردن این رفتار غیرقانونی، در باره عواقب چنین اقداماتی هشدار داده و به حاکمان بحرین توصیه کرده است که به جای برخورد قهرآمیز، به خواسته‌های قاطبه مردم مظلوم بحرین تن در دهد و با اعمال همسو با سیاست‌های دشمنان قسم‌خورده امت اسلامی، آتش اختلافات مذهبی را شعله‌ور نکند.

وزرات کشور بحرین روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که آیت الله حسین النجاتی، نماینده ایت الله سیستانی را به خارج از این کشور تبعید کرده است.

آیت الله النجاتی که سال 1960 میلادی در بحرین متولد شده است، جزو فهرست 31 نفری از شهروندان بحرینی است که دولت بحرین در سال 2012، هویت بحرینی آنها را سلب کرد.

نادران؛ همچنان پیگیر مساله کرسنت

نماینده تهران در مجلس گفت: اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص کرسنت ارائه نشود، حتما پس از هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، دوباره سؤال را از هیأت رئیسه مجلس پیگیری می‌کنم.

الیاس نادران در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که کرسنت را یک مساله دفاعی امنیتی نمی‌دانم که شورای عالی امنیت ملی به آن ورود کند، گفت: کرسنت یک بحث اقتصادی و مرتبط با منافع ملی است. پیش از این علی لاریجانی اعلام کرده بود به دلیل ورود شورای عالی امنیت ملی به پرونده کرسنت، مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری نمی‌کند. نادران، چند ماهی است به دنبال طرح سوال از وزیر نفت در ارتباط با این پرونده است.

عاملان ترور دادستان زابل اعدام شدند

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از اعدام سه نفر از عاملان ترور دادستان زابل در محل حادثه خبر داد.

حجت‌الاسلام حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: حکم قصاص این سه نفر، ساعت شش صبح شنبه (دیروز) در محل وقوع حادثه و با حضور تعدادی از مردم سیستان و بلوچستان انجام شد.

شهید موسی نوری‌قلعه، دادستان فقید زابل، پانزدهم آبان سال گذشته هنگام عزیمت به محل کار خود با شلیک گلوله از سوی چند نفر به شهادت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
۰
۰
خدمت خانم طائرپور ، سایر مدعوین ، مسئولین محترم ارشد ، مدیران گرامی بخدا سرپوش گذاشتن و نادیده گرفتن دیگه فایده ای نداره !!! مردم آنچه رو كه می خواستند ، شنیدند و جوابشون رو با ثبت نام 73 میلیونی دادند !! جوابی از این قاطع تر هنوز در تاریخ بشریت ثبت نشده !!!! امیدواریم كه دیگه چنین مواردی تكرار نشه .
ایران پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
۰
۰
كاش درمورد اختلاسها در دولت قبل هم اینقدر تحقیق میكردید...

نیازمندی ها