حسن روحانی، با انتخاب سالانه مجله تایم در میان صد شخصیت تاثیرگذار سال 2014 قرار گرفته است. به گزارش بهارنیوز، این فهرست که هر سال یک بار منتشر می‌شود نام صد فردی که در آن سال در دنیا شدیدا تأثیرگذار بودند را معرفی می‌کند. ولادیمیر پوتین، باراک اوباما و آنگلا مرکل نیز در این فهرست قرار دارند.
کد خبر: ۶۶۶۹۰۳

محمد البرادعی، رئیس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و برنده جایزه صلح نوبل درباره رئیس‌جمهور کشورمان طی یادداشتی در تایم نوشته است که روحانی سیاستمداری عملگراست. او با اشاره به نقش روحانی در مذاکرات هسته‌ای از ده سال قبل تاکنون، تاکید کرده است: روحانی میانه‌رو، فرصتی است که به هیچ عنوان نباید از دست برود؛ فرصتی که بیش از حد در خطر است.

هاشمی: حزب به معنای واقعی نداریم

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به پانزدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی تاکید کرده است: امروزه اگر چه حزب به معنای واقعی در ایران نداریم، اما اعتقاد به تحزب فراگیر شده است. به گزارش تسنیم، او یادآور شده که قانون اساسی که ماحصل مباحث علمای بلاد و بیش از 80 نفر از مجتهدین سراسر کشور بود و به تائید مراجع تقلید و امام راحل سپس رفراندوم و تصویب مردم رسید، بصراحت بر تعدد احزاب تأکید کرده است.

احمدی‌نژاد: قصد ندارم وارد سیاست شوم

درحالی‌که بتازگی شایعاتی درباره احتمال کاندیداتوری رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در انتخابات سال آتی مجلس منتشر شده است، محمود احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که سکوت فعلی‌ام را نخواهم شکست، گفت: قصد ندارم وارد سیاست شوم. به گزارش فارس، احمدی‌نژاد در جلسه حامیان گفتمان سوم تیر در مشهد تاکید کرد که سکوت فعلی‌ام به معنای انفعال نیست.

هواپیمای آمریکایی حامل طلای غنا بود؟

واکنش‌ها به خبر فرود یک هواپیمای متعلق به یک بانک آمریکایی در تهران درحالی ادامه دارد که پس از انتشار خبر استفاده مقامات کشور غنا از این هواپیما، یک گروه مخالف دولت غنا مدعی شد هواپیمای آمریکایی که از سوی دولت غنا اجاره شده و اخیرا در تهران به زمین نشست، احتمالا حامل محموله طلا به مقصد ایران بوده است. به گزارش انتخاب و به نقل از پایگاه اینترنتی غناوب، در بیانیه گروه «پیش به‌سوی دولتی بهتر» آمده است: دولت آمریکا به غنا مظنون شده و احتمال می‌دهد که غنا به صورت پنهانی در قبال خرید نفت از ایران، به این کشور طلا صادر می‌کند. گفتنی است؛ بر اساس توافق ژنو، تجارت طلای ایران با کشورهای دیگر آزاد شده است.

انتقادعارف از نخبگان در هدفمندی یارانه ها

محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات که سفرهای استانی وی این روزها خبرساز شده، طی سخنانی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر این‌که تفکر اصلاح‌طلبی باید در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی باشد، افزود: ما نمی‌توانیم قهر کنیم یا کنار بکشیم اما می‌توانیم شکست بخوریم تا مقدمه‌ای برای پیروزی‌های بعدی باشد. او گفته است: حماسه سال گذشته ما یک پروژه ناتمام است و ما در گام اول موفق شدیم. دولت برای این‌که بتواند برنامه‌های خود را با انگیزه دنبال کند نیاز به مجلس قوی دارد که دغدغه آن پیشرفت کشور و رفع نیاز مردم باشد. او این را هم اضافه کرده که فضایی که اکنون بر دانشگاه و جنبش دانشجویی حاکم است مورد تائید ما نیست. او با اشاره به ثبت‌نام اکثریت مردم برای دریافت یارانه نقدی، بیان کرد: نخبگان در توجیه مردم برای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها کم کاری کردند.

روحانی ماه آینده به ترکیه می‌رود

رسانه‌های ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک از سفر رئیس جمهور ایران به این کشور در اواسط خردادماه خبر داده‌اند. به گزارش تسنیم؛ روزنامه حریت دیلی‌نیوز نوشته که در جریان این سفر دو کشور قصد دارند چند موافقت‌نامه همکاری سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را امضا و نهایی کنند. به گفته این منابع، گفت‌وگو درباره واردات گاز ایران و تعیین قیمت آن نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این سفر خواهد بود.

درخواست ورود 2 وزارتخانه به پرونده بابک زنجانی

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به آخرین وضع بابک زنجانی به باشگاه خبرنگاران، گفت: این شخص تعهدی به وزارت نفت داده است مبنی براین‌که تا ششم اردیبهشت چک دو میلیاردی خود را پرداخت کند. او همچنین افزود: از حیث نحوه پیگیری به روند دیگری اعتقاد داشتم که زودتر از این هم می‌شد به نتیجه رسید، ولی فعلا بازداشت است و باید دنبال شود. داوود محمدی نماینده قزوین هم به ضرورت ورود وزارتخانه‌های امور خارجه و دادگستری به پرونده بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: از آنجا که بخشی از اموال این شخص در خارج از کشور است باید وزارتخانه‌ها ورود پیدا کرده و اموال را به داخل کشور بازگردانند.

اعدام قاتلان دادستان زابل در ملأ عام

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با «نسیم» از اجرای حکم اعدام عوامل ترور دادستان زابل روز شنبه در ملأ عام خبر داد. اجرای حکم اعدام قاتلان در ملأ عام خواسته خانواده شهید نوری بوده است. این حکم صبح امروز در محل ترور اجرا می‌شود.

روایت دباغ از اشتباهات موسوی

مرضیه دباغ که مهمان برنامه این هفته شناسنامه بود، با اشاره به حوادث پس از انتخابات88 گفت: حضرت امام برای میرحسین موسوی خیلی زحمت کشیدند اما خودش از این سرمایه‌گذاری استفاده نکرد. به گزارش نسیم، او در بخش دیگری از سخنان خود در این برنامه، این را هم گفت که امام(ره) به جناح‌بندی‌ها اصلا اعتقاد نداشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها