رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شرکت‌های کره‌جنوبی را برای مشارکت در طرح 2.4 میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن و گندله‌سازی پنج میلیون تنی سنگان دعوت کرد.
کد خبر: ۶۶۶۴۰۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ایمیدرو، مهدی کرباسیان در دیدار رئیس اتحادیه پیمانکاران بین‌المللی کره‌جنوبی(ICAK) این پیشنهاد را مطرح کرد و افزود:اکنون فرصت مناسبی برای همکاری و مشارکت شرکت‌های کره‌جنوبی در طرح‌های معدنی و صنایع معدنی است و شرکت‌های کره‌ای می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی با استقبال از علاقه‌مندی شرکت‌های کره‌ای عضو این اتحادیه، خواستار همکاری‌های بیشتر دو کشور شد و گفت: کره جنوبی از نظر صنعت کشوری خوشنام بوده و محصولات صادراتی آن کیفیت مطلوبی دارد.

کرباسیان تصریح کرد: این کشور در سال‌های تحریم، روابط مطلوبی با ایران داشته و یکی از خریداران عمده نفت ایران بوده است و با توجه به امکان گشایش اعتبار با ارز این کشور (وُن)، در اجرای طرح‌ها نیازی به ارزهای دیگر نیست و این امر، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های معتبر کره‌ای در بخش معدن و صنایع معدنی از جمله فولاد، مس، پتاس، آلومینیوم، طلا و تیتانیوم است.

به گفته این مقام مسئول، برای سرمایه‌گذاری در طرح کنسانتره سنگ آهن و گندله‌سازی در منطقه سنگان طی یک ماه آینده اعلام فراخوان عمومی داخلی و خارجی می‌دهیم و کره‌جنوبی می‌تواند در اجرای این طرح‌ها مشارکت کند.

در این نشست، چوی جای داک، رئیس اتحادیه پیمانکاران بین‌المللی کره‌جنوبی با بیان این‌که این اتحادیه متشکل از820 شرکت با 50 سال سابقه است، گفت: تاکنون با اجرای ده هزار طرح در 140 کشور، 63 میلیارد دلار درآمد کسب شده است. همچنین مدیران شرکت‌های هیوندا، دوو، سامسونگ و پوسکو که در این نشست حاضر بودند، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و علاقه‌مندی شرکت‌های متبوع خود را تشریح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها