مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از حذف سقف سنی برای پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر خبر داد و گفت: پیش از این بر اساس مصوبه دولت برای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سقف سنی مردان تا ۵۵ و برای زنان تا ۵۰ سال بود.
کد خبر: ۶۶۶۰۳۵

به گزارش ایلنا، سید حمید کلانتری در نشست خبری روز گذشته خود با بیان این‌که این مصوبه از دی ماه سال ۹۲ اجرایی شده و بر همین اساس، بعد از این سقف سنی برای بیمه شدن کشاورزان، روستاییان و عشایر وجود ندارد.

کلانتری افزود: تا قبل از حذف سقف سنی در حدود سه میلیون نفر جامعه هدف این صندوق را تشکیل می‌دادند، اما با اجرای مصوبه جدید بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه می‌شوند که با خانواده‌های آنها جمعیتی بالغ بر ۲۰‌میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهیم.مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اعلام این‌که بیمه ما اختیاری است، اظهار کرد: دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و سهم ۵ درصدی را که بیمه شده باید پرداخت کند در مدت یک سال از او دریافت می‌شود. وی به مشکلات پیش روی این صندوق برای پوشش بیمه‌ای کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: مشکل ما این است که فرهنگ بیمه شدن در جامعه روستایی و عشایر ترویج نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها