مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایران از بیمه ۷۰۰ هزار نفر از روستاییان کشور در سال ۹۳ خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۸۱۲
بیمه ۷۰۰ هزار روستایی در سال ۹۳

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید حمید کلانتر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره کل تعاون خوزستان در اهواز گفت : 24 میلیون خانوار واجد شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در کشور هستند که از این تعداد بیش از 5 و نیم میلیون نفر سرپرست خانوار در روستاها و 170 هزار نفر از عشایر مشمول بیمه روستایی هستند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: از این تعداد مشمول بیمه روستایی در کشور یک میلیون و 150 هزار نفر عضو صندوق بیمه روستایی هستند و طبق برنامه ریزی انجام گرفته در سال جاری باید 700 هزار نفر در کشور عضو این صندوق شوند که چیزی حدود 16 درصد است.

کلانتر با بیان اینکه 30 درصد جمعیت کشور روستائی هستند؛ گفت برای توسعه بیمه روستایی و افزایش عضویت روستاییان در این صندوق سقف سنی در این صندوق برداشته شده است که این مهم سبب شده تا جمعیت 20 درصدی به تعداد مشمولان بیمه افزوده شود.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشوربا اشاره به بیمه شدگانی که سن های بالا دارند و دیر برای بیمه شدن اقدام کرده اند؛ بیان داشت: این افراد باید تا 15 سال حق بیمه خود برای دریافت حقوق بازنشستگی پرداخت کنند مگر اینکه فرد فوت کند و یا دچار از کارافتادگی شود که در این صورت حقوق بازنشستگی بدون در نظر گرفتن میزان سال های پرداخت حق بیمه پرداخت می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها