عامل جنایت چند روز پس از قتل دوستش در بهشت زهرا اقدام به خودکشی کرد

اعتراف به قتل در وصیت‌نامه

مردی که دوستش را به دلیل بدهکار بودن به وی کشته بود، کنار قبر مادرش با نوشتن وصیت‌نامه و اعتراف به جنایت، دست به خودکشی زد.
کد خبر: ۶۶۴۲۸۰

به گزارش پلیس آگاهی تهران، ساعت سه بامداد هفدهم فروردین از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 کشف جسد مردی در اتوبان خرازی به کلانتری 181 اعلام شد.

با حضور ماموران در محل مشخص شد جسد متعلق به مردی ناشناس حدود 60 سال و بدون مدارک شناسایی است که با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده و دستور قاضی رودگر در شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27، پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.در حالی که تحقیقات برای شناسایی هویت جسد ناشناس در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، روز بیست و پنجم فروردین از طریق کلانتری 205 شهید مصطفی خمینی به اداره دهم پلیس آگاهی اطلاع داده شد در بازرسی بدنی از فردی که قصد خودکشی در بهشت‌زهرا را داشته و از سوی مردم به بیمارستان انتقال یافته، کاغذی در قالب وصیت‌نامه پیدا شده که خود را قاتل یکی از دوستانش معرفی و ادعا کرده جسد را در غرب تهران رها کرده است.

در پی این گزارش، کارآگاهان با حضور در بیمارستان به تحقیق از این فرد به نام سیروس چهل ساله پرداختند و با اعترافات وی، موفق به شناسایی هویت جسد ناشناسی به نام سعید شدند که تشکیل خانواده نداده بود و تنها برادرش نیز در خارج از کشور زندگی می‌کند.

متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی، در اعترافاتش گفت: از 15 سال پیش با سعید دوست بودم و چون هر دو مجرد هستیم، ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتیم تا این‌که سال 82 مبلغ 80 میلیون تومان از او قرض گرفتم و به علت ناتوانی در بازپرداخت این پول، سعید از من شکایت کرد و مدت دو سال به زندان افتادم. پس از دو سال، سعید رضایت مشروط داد و من از زندان آزاد شدم، اما بعد از مدتی او بار دیگر طلبش را خواست.

متهم افزود: ساعت 9 و 30 دقیقه شانزدهم فروردین همراه سعید به منزل یکی از دوستان مشترک در کرج می‌رفتیم که در اتوبان دوباره بر سر طلب با هم بحث کردیم. با عصبانیت از سعید خواستم خودرو را نگه دارد. وقتی از خودرو پیاده شدم، سعید برای دلجویی نزد من آمد و دو نفری نزدیکی یک تپه نشسته و مدتی باهم صحبت کردیم، اما پس از دقایقی دوباره با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردیم.

در حالی که کنترل خود را از دست داده بودم، این بار با سنگ ضربه‌ای به سر سعید زدم که روی زمین افتاد و با چاقویی که همراه داشتم، او را کشتم.

متهم اضافه کرد: پس از جنایت، ابتدا تمامی مدارک شناسایی سعید را برداشتم و با قرار دادن جسد در درون خودرو به سمت قزوین رفتم. قصد داشتم جسد را در این شهرستان رها کنم که در میانه راه به سمت هشتگرد تغییر مسیر دادم، اما محل مناسبی برای رها کردن جسد پیدا نکردم و دوباره به تهران بازگشتم. حدود ساعت 9 شب در بلوار شهید خرازی، جسد را داخل جوی آب انداختم.

متهم درباره خودکشی و تنظیم وصیت‌نامه و معرفی خود به عنوان قاتل گفت: پس از رها کردن جسد به شهرستان رفتم. حدود یک هفته بعد به تهران آمدم و خودروی سعید را که در ولنجک رها کرده بودم، برداشته و به بهشت‌زهرا رفتم. کنار قبر مادرم در حالی که از قبل تصمیم به خودکشی گرفته بودم، وصیت‌نامه‌ای تنظیم و خود را قاتل دوستم معرفی کردم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: با اعتراف متهم به ارتکاب جنایت و صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی، وی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها