برنامه «چراغ» امشب با موضوع تازه‌های نشر در حوزه رمان و مجموعه‌های شعر، از ساعت 21 تقدیم شنوندگان رادیو تهران می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۰۰۷

برنامه «چراغ» کاری از گروه فرهنگ و هنر رادیو تهران از ساعت 21 تا 23 و 30 دقیقه است که برنامه‌سازان آن هر شب به یک موضوع می‌‌پردازند. این برنامه امشب به حوزه ادبیات معاصر، موسیقی و تازه‌های نشر اختصاص یافته است. پروانه طهماسبی، تهیه‌کننده برنامه چراغ در این باره به جام‌جم گفت: برنامه تهران در شب شامل مجموعه‌ای از تحلیل‌ها و بررسی‌های فرهنگی و هنری است که با تاکید بر کتاب‌های منتشر شده روز آثار رمان و مجموعه‌های شعر و گفت‌وگو با نویسندگان و مترجمان این آثار پخش می‌شود.

وی عنوان کرد: بخش دیگر برنامه اختصاص به رویدادهای تئاتری دارد که شامل ارائه گزارش‌ها و اخبار از همه رویدادهای تئاتری هفته است. بخشی دیگر نگاه به سینمای جهان دارد که تازه‌ترین آثار در حال اکران در سینمای جهان را بررسی می‌کند. یک بخش هم اختصاص به موسیقی یافته است که درباره تازه‌های موسیقی گفت‌وگو می‌شود. در این برنامه با آهنگسازان، نوازندگان و خوانندگان در زمینه موسیقی دستگاهی ایران یا موسیقی پاپ مصاحبه می‌شود.

«گفتمان سال»؛ برنامه جدید رادیو ایران

برنامه «گفتمان سال» که از رادیو ایران پخش می‌شود، امروز به موضوع اقتصاد مقاومتی می‌پردازد.

گروه سیاست، دانش و فرهنگ رادیو ایران برنامه «گفتمان سال» را بنا به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب درخصوص شعار سال تقدیم شنوندگان می‌کند.

این برنامه موضوع اقتصاد مقاومتی را از زوایای مختلف در گفت‌وگو با ساسان شاه‌ویسی، کارشناس ارشد اقتصاد مورد بررسی قرار می‌دهد. الهام صدیق تهیه‌کننده و رامبد باران دوست کارشناس مجری این برنامه هستند که ساعت 11 و 30 دقیقه از رادیو ایران پخش می‌شود.

تحلیل نمایش صبر زرد در رادیو نمایش

نمایشنامه «صبر زرد» به نویسندگی عبدالحی شماسی امروز در رادیو نمایش تحلیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، برنامه «قاب کلمات» در راستای اطلاع‌رسانی در زمینه کتاب‌های چاپ شده مربوط به هنرهای نمایشی پخش می‌شود و امروز نمایشنامه «صبر زرد» که چندین بار در جشنواره‌های مختلف تئاتر کشور اجرا شده مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. این برنامه به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی و اجرای مجید امرایی، حامد و روزبه حسینی ساعت 14 و 15 دقیقه پخش می‌شود.

پرکارترین مترجم زبان آلمانی در بوطیقا

برنامه «بوطیقا» رادیو فرهنگ امروز میزبان مهشید میرمعزی مترجم زبان آلمانی خواهد بود که تا به امروز 30 عنوان کتاب را ترجمه کرده است.

بوطیقا، برنامه‌ای مختص ادبیات داستانی از گروه فرهنگ و ادب است که در بخش‌های متنوع به علاقه‌مندان ادب‌ دوست تقدیم می‌شود. در برنامه این هفته بوطیقا مجتبی گلستانی با مهشید میرمعزی درباره آثارش گفت‌وگو می‌کند.

از معزی ترجمه‌ تازه‌ای با عنوان قطار شبانه لیسبون منتشر شده است. رسول تسلیمی تهیه‌کننده و فاطمه حقیقت‌ناصری گوینده این برنامه هستند.

خانه مهر در رادیو معارف

رادیو معارف امروز با برنامه زنده «خانه مهر» به بررسی تاثیر رزق حلال و حرام در خانواده می‌پردازد.

برنامه زنده خانه مهر با هدف الگوسازی براساس سبک زندگی اسلامی به بررسی تاثیر رزق حلال و حرام در خانواده می‌پردازد.

در این برنامه حجت‌الاسلام سامان هادی‌پور، کارشناس روانشناسی تبلیغ به موضوع رزق حلال و حرام و تاثیر آن در زندگی و خانواده، تاثیرات دنیوی و اخروی لقمه حرام و پیامدهای تلاش برای کسب رزق حلال بر سلامت روانی و جسمانی خانواده از منظر آیات و روایات می‌پردازد. این برنامه ساعت 9 صبح از رادیو معارف پخش می‌شود.

خوزستانی‌ها آماده برگزاری اجلاس پیرغلامان می‌شوند

به منظور بررسی راهکارهای اجرایی و تعاملات بیشتر برای برگزاری دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در استان خوزستان، مسئولان کمیته‌های استانی و ستاد مرکزی با تشکیل نخستین نشست مشترک در سال جدید، درباره برگزاری این اجلاس به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش دبیرخانه مرکزی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، در این نشست که در استانداری خوزستان برگزار شد، مسئولان کمیته‌های استانی به ارائه توضیحاتی از روند فعالیت‌های صورت گرفته تا به امروز پرداختند.

در این جلسه ابراهیم طاهری، دبیر اجلاس دوازدهم نیز ضمن قدردانی از همت و دغدغه همه مسئولان استانی در برگزاری مناسب اجلاس، گفت: بدون شک، خلاقیت و نوآوری در کنار تلاش و مجاهدت منجر به ماندگاری یک کار می‌شود و با ظرفیت‌های بالقوه‌ای که از این استان سراغ داریم، پیش‌بینی می‌شود یکی از به‌یادماندنی‌ترین دوره‌های اجلاس پیرغلامان در سال‌جاری رقم بخورد.

«نیم ساعت با شهرام شفیعی» در شبکه رادیویی صبا

برنامه نیم ساعت با شهرام شفیعی بزودی از شبکه رادیویی صبا پخش می‌شود.

شهرام شفیعی طنزپرداز، و نویسنده همزمان با اجرای برنامه‌های قصه‌گویی طنز به نفع کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص، بزودی اجرای برنامه طنز رادیویی‌اش را آغاز می‌کند. این برنامه طنز خانوادگی ـ اجتماعی است که با تکنیک تک‌گویی روزهای دوشنبه ساعت 21 و 30 دقیقه پخش می‌شود. این برنامه با استفاده از موسیقی و افکت‌های صوتی متناسب با محتوای برنامه که طنز است، خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها