طرح اتصال تهران ـ پکن با راه‌آهن جاده ابریشم

بلندپروازی چشم بادامی‌ها

مدیرعامل راه‌آهن گفت: با امضای قرارداد فاینانس برقی‌شدن محور تهران ـ مشهد، سعی می‌کنیم تا پایان دولت این پروژه را به اتمام برسانیم.
کد خبر: ۶۶۲۹۷۲

به گزارش فارس، ‌محسن پورسیدآقایی درباره وضع برقی‌سازی خطوط ریلی کشور افزود: برقی‌کردن محور تهران ـ مشهد با سرعت سیر 200 کیلومتر در ساعت از پروژه‌های مهم امسال است. به گفته وی، قرارداد فاینانس برقی کردن محور تهران ـ مشهد در هفته آخر اسفند 92 بسته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: منابع اجرا برای برقی‌شدن خط آهن تهران‌ ـ مشهد توسط راه‌آهن از محل تسهیلات فاینانس خارجی تأمین می‌شود و سپس این مبالغ به تامین‌کننده مالی بر‌می‌گردد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموع برآورد هزینه برای برقی کردن خط‌آهن تهران ـ مشهد با اصلاح خطوط، سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، تأمین لکوموتیو و برقی شدن، دو میلیارد دلار نرخ مصوب بانک مرکزی است. وی با بیان این‌که در کل قرارداد اجرای این پروژه 5300 میلیارد تومان خواهد بود، اظهار کرد: قرارداد قبلی پروژه 4100 میلیارد تومان با احتساب دلار هزار تومانی بود. پورسیدآقایی با بیان این‌که اجرای خط‌ آهن سریع‌السیر تهران ـ‌ اصفهان توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری است، گفت: در مسیر تهران تا اصفهان تقاضای سفرهای تجاری زیاد است.

وی افزود: نهایی‌شدن قرارداد فاینانس و عملیاتی شدن پروژه خط آهن سریع‌السیر تهران ـ‌ اصفهان در اولویت طرح‌های ریلی وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم طی سه‌ماهه اول امسال‌ فاینانس آن اجرایی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها