به گزارش فارس، محسن پورسیدآقایی درباره وضع برقیسازی خطوط ریلی کشور افزود: برقیکردن محور تهران ـ مشهد با سرعت سیر 200 کیلومتر در ساعت از پروژههای مهم امسال است. به گفته وی، قرارداد فاینانس برقی کردن محور تهران ـ مشهد در هفته آخر اسفند 92 بسته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: منابع اجرا برای برقیشدن خط آهن تهران ـ مشهد توسط راهآهن از محل تسهیلات فاینانس خارجی تأمین میشود و سپس این مبالغ به تامینکننده مالی برمیگردد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموع برآورد هزینه برای برقی کردن خطآهن تهران ـ مشهد با اصلاح خطوط، سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، تأمین لکوموتیو و برقی شدن، دو میلیارد دلار نرخ مصوب بانک مرکزی است. وی با بیان اینکه در کل قرارداد اجرای این پروژه 5300 میلیارد تومان خواهد بود، اظهار کرد: قرارداد قبلی پروژه 4100 میلیارد تومان با احتساب دلار هزار تومانی بود. پورسیدآقایی با بیان اینکه اجرای خط آهن سریعالسیر تهران ـ اصفهان توسط راهآهن جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری است، گفت: در مسیر تهران تا اصفهان تقاضای سفرهای تجاری زیاد است.
وی افزود: نهاییشدن قرارداد فاینانس و عملیاتی شدن پروژه خط آهن سریعالسیر تهران ـ اصفهان در اولویت طرحهای ریلی وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم طی سهماهه اول امسال فاینانس آن اجرایی شود.
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: