معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی از اختصاص 294 میلیارد تومان برای اجرای افزایش 9ماه مرخصی زایمان در آینده نزدیک از سوی دولت خبر داد و گفت: براساس مکاتبات انجام شده، دولت قول پرداخت سریع بودجه مورد نیاز برای اجرای افزایش مرخصی زایمان را داده است.
کد خبر: ۶۶۲۶۲۱

محمدحسن زدا در گفت‌وگو با مهر به جلسه روز شنبه با معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن طرح افزایش مرخصی زایمان از شش به 9 ماه تامین شود. وی گفت: اجرایی شدن افزایش مرخصی زایمان منوط به تامین اعتبار است و اگر این چنین شود این قانون بسرعت در همه شعب تامین اجتماعی اجرایی خواهد شد.

زدا از تعدیل اعتبار مورد نیاز برای افزایش مرخصی زایمان نیز خبر داد و گفت: در گذشته میزان اعتباری که برای اجرای این طرح پیش‌بینی کرده بودیم بیش از مقدار فعلی بود و این اعتبار به‌دلایل مختلف تعدیل شد، به‌طوری که اکنون اعتبار مورد نیاز 294 میلیارد تومان برای سال 93 است.

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: آمادگی لازم برای اجرای طرح افزایش مرخصی زایمان وجود دارد و تنها نگرانی ما امنیت شغلی زنان است که ممکن است با این طرح به خطر بیفتد.

وی به تحقیق و پژوهشی که درباره اخراج زنان پس از بازگشت از مرخصی زایمان اشاره کرد و گفت: در مدت 18 ماه بررسی‌هایی انجام شد که نشان داد از میان 145 هزار زنی که از مرخصی شش‌ماهه زایمان استفاده کرده‌اند پس از بازگشت به کار 47 هزار نفر آنان از سوی کارفرمایان خود اخراج شده‌اند، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود با افزایش 9 ماه مرخصی زایمان این ریزش زنان در محیط‌های کار به‌صورت تصاعدی بالا برود.

زدا با اشاره به این که برای پیشگیری از تعدیل زنان پس از بازگشت به محیط کار، وزارت کار باید تصمیمی اتخاذ کند، گفت: موضوعات مربوط به تنظیم روابط کاری مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بهتر است در این باره تصمیم‌های لازم گرفته شود تا شاید بتوان از ریزش زنان پس از بازگشت از مرخصی زایمان به محیط کار جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها