آغاز برقی کردن خط آهن تهران - مشهد

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به نیاز به ورود 90 دستگاه لکوموتیو به ناوگان ریلی کشور در سال جاری، گفت: قرارداد فاینانس برقی کردن خط ‌آهن تهران - مشهد منعقد شد.
کد خبر: ۶۵۹۸۷۰
آغاز برقی کردن خط آهن تهران - مشهد

به گزارش مهر، محسن پورسید آقایی‌ با اشاره به اینکه پایه‌گذاری اهداف و برنامه‌ها در شرکت راه‌آهن نیز برمبنای همین شعار خواهد بود، گفت: افزایش 20 درصدی عملکرد راه آهن در حوزه بار ازجمله اهداف کلان پیش رو خواهد بود، ضمن اینکه باید این رشد را در سال‌های پیش رو حفظ کنیم.

پورسید آقایی افزود: افزایش سرعت، نظم و کیفیت در حوزه مسافری از دیگر اهداف پیش روست که باید تلاش کنیم، تا علاوه بر رشد کمی 12 درصد در جهت کاهش زمان سیر مبدا تا مقصد حرکت کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن همچنین از افزایش تعداد واگن‌های مسافری و باری خبر داد و گفت: با توجه به فرسوده بودن بخشی از ناوگان مسافری در سال جاری باید 100 دستگاه واگن جدید مسافری توسط بخش خصوصی وارد ناوگان ریلی کشور شود و در بخش باری نیز به 4 هزار دستگاه واگن جدید نیازمندیم.

به گفته وی در سال جاری ناوگان ریلی نیازمند ورود 90 دستگاه لکوموتیو است. مدیرعامل راه آهن با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در سال جاری بیان کرد: بهسازی و بازسازی 467 کیلومتر و همچنین 2 خطه کردن 305 کیلومتر از از خطوط ریلی موجود از دیگر پروژه های مهمی است که بنا است در حوزه زیربنایی اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ‌از بازگشایی 23 ایستگاه راه‌آهن خبر داد و افزود: در سال جاری کار احداث ترمینال مسافری شماره 2 مشهد و همچنین برنامه‌ریزی برای تهیه و تدارک مقدمات اولیه ساخت ترمینال شماره 2 تهران آغاز خواهد شد.

پورسید آقایی اضافه کرد: برقی کردن محور تهران - مشهد با سرعت سیر 200 کیلومتر در ساعت از دیگر پروژه‌های مهم سال جاری است که با انعقاد قرارداد فاینانس آن در هفته آخر اسفند 92، در سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

مدیرعامل راه‌آهن پروژه بتنی کردن محور جنوب و برنامه ای کردن حرکت قطارهای باری را از دیگر برنامه های در دست اجرا برشمرد و گفت: با توجه به نقش پررنگ ترانزیت از نقطه نظر جغرافیایی و جایگاه منطقه ای ایران؛ با برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری پیش‌بینی افزایش 100 درصدی بار در این حوزه را خواهیم داشت.

پورسیدآقایی افزایش عملکرد راه آهن حفظ تعرفه را از دیگر برنامه‌های پیشروی در سال جاری برشمرد و بیان کرد: برای این منظور باید در جهت افزایش سهم راه آهن در حوزه جابه‌جایی بار و نزدیکی تعرفه آن به 65 درصد تعرفه حوزه جاده گام برداشت و این هدف یک برنامه ریزی بلند مدت نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها