ناگفته هایی از دخالت احمدی نژاد درعزل و نصب ها

وزیر کشور دولت نهم ابایی ندارد بگوید احمدی نژاد خیلی صریح عذرش را خواست و گفت «تشریف ببرید»،او این موضوع را به دلیل مقاومت در برابردخالت های رئیس جمهور درعزل و نصب استانداران مطرح کرد.
کد خبر: ۶۵۹۳۶۶
ناگفته هایی از دخالت احمدی نژاد درعزل و نصب ها

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی درگفت وگو با نامه نیوز در باره نقطه شروع اختلافات خود با رئیس جمهوری سابق اظهار داشت:یک بخش مشکلات مربوط به تغییرات و عزل و نصب استانداران بود. برخی استاندارانی که معرفی می‌کردند وقتی بررسی می‌کردم متوجه می‌شدم که این افراد توانایی لازم را ندارند.

افراد شاخصی نبودند، عمدتا افرادی بودند که یا در ستادهای انتخاباتی ایشان بودند یا اعضای ستاد آنها را معرفی می‌کردند ولی وقتی بررسی می‌کردم می‌دیدم در حد استاندار، معاون استاندار یا حتی فرماندار هم نیستند.

همین مقاومت‌ها سبب می‌شد که بگو مگو پیش بیاید. البته تند و حاد نبود. ولی موضوعی که بیشترین اصطکاک را ایجاد کرد بر سر معاون سیاسی من بود. با اینکه من برای انتتخاب آقای جنتی با آقای احمدی نژاد هماهنگ کرده بودم ایشان چندی بعد خواستار جابجایی آقای جنتی شدند. من می گفتم تازه انتصاب صورت گرفته و جابجا کردن وجهه خوبی ندارد ولی ایشان اصرار داشت این اتفاق بیفتد. یا بر سرآقای ذوالقدر معاون امنیتی که جانشین من هم بودند دوباره اختلافات پیش آمد در واقع بیشتر در عزل و نصب ها دخالت می شد.

مقایسه زندانهای ایران و آمریکا

«ایمی گتزمن» در مطلبی در پایگاه آمریکایی «مین پست» نوشت: کتاب «باریکه‌ای از نور: سه آمریکایی زندانی در ایران» جزئیات تجربه شین باوئر، جاشوا فتال، و سارا شورد را توصیف می‌کند که در کشوری زندانی شده‌اند که روابطی پیچیده با آمریکا دارد.

سارا شورد خاطرات خود از زندان های ایران را اینگونه بیان می کند:غذا و برخورد در زندان اوین فوق العاده بود.او همچنین با بیان اینکه از سیاست آمریکا در خاورمیانه خسته شده‌ایم گفت:آمریکا بیش از هر کشوری در دنیا زندان و زندانی دارد

شین باوئر دیگر زندانی آزاد شده آمریکایی در مقایسه زندانهای ایران و آمریکا می گوید: مسلمانان بی‌شماری هستند که توسط دولت آمریکا به زندان می‌افتند و بدون هیچ دلیلی حبس می‌شوند. بی‌شک گوانتانامو یکی از مثال‌های بارز این قضیه است. برخی از زندانیان آن 10 سال بدون هیچ دادگاهی زندانی شده‌اند. برخی دیگر بخشیده شده و مجوز آزادی دارند، اما هنوز هم آزاد نشده‌اند. آن‌ها هم مثل ما درگیر ماجرایی شده‌اند که به شخص آن‌ها هیچ ارتباطی ندارد.

وی افزود: به ما گفتند کافی بود اوباما تنها یک نامه به احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران بنویسد تا ما را آزاد کنند، اما رئیس‌جمهور آمریکا از این کار خودداری کرد. این ماجرا باعث شد از درون ببینیم که سیاست خارجی ما درباره خاورمیانه چه‌قدر ضعیف است.

نگرانی عربستان از بهبود روابط ایران و آمریکا

کارشناس اندیشکده آمریکایی «ویلسون» می گوید دیدگاه های واشنگتن و ریاض در قبال ایران و سوریه متفاوت است و ریاض از تبعات بهبود روابط آمریکا و ایران بسیار نگران است.

به گزارش ایرنا، دیوید آتاوی در مصاحبه ای با پایگاه اطلاع رسانی اندیشکده آمریکایی «موسسه صلح ایالات متحده» با اشاره به سفر اخیر باراک اوباما به ریاض گفت: عربستان سعودی درباره تبعات بهبود روابط ایران و آمریکا و دستیابی به توافق هسته ای بسیار نگران است چرا که می ترسد تغییر در سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران به قیمت قربانی شدن عربستان و سایر پادشاهی های همسو با این کشور تمام شود.

این کارشناس اندیشکده ویلسون افزوده است: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفته است که تمایل دارد روابط ایران و آمریکا را ترمیم کند اما مشخص نکرده است که این امر در عمل ممکن است چه معنایی داشته باشد و دو کشور در چه امور دیگری می توانند با هم همکاری کنند.

به گفته وی ، سعودی ها در خصوص ایران و مذاکرات هسته ای تضمینی می خواهند که احتمالا اوباما نمی تواند به سادگی در اختیارشان بگذارد.

خیزش آل‌سعود به سوی رژیم صهیونیستی

با توجه به نفرت عمومی جهان اسلام از رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، وارد راهی بی‌بازگشت شده و در آینده‌ای نه چندان دور باید عواقب سیاست‌های ضداسلامی و حتی ضدعربی خود را بپذیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در نطق اخیر سالیانه خود در سازمان ملل، برای اولین‌بار، خبر از راهبردی جدید در سیاست خارجی این رژیم داد که مایه شگفتی و تامل ناظران و تحلیل‌گران مسائل منطقه شد.

او گفته بود امیدوارم اسرائیل روابط خوبی را با کشورهای سنی‌مذهبی داشته باشد که آنها هم از تهدید ایران رنج می‌برند!

برخی از تحلیل‌گران، این اظهارات را آغاز رسمی اتحاد استراتژیک عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برشمردند، اما آغاز این روابط در حقیقت محدود به سال‌های اخیر نبوده، به طوری که از اواسط دهه 80 قرن گذشته، خاندان آل‌سعود و به تبع آن سیاست خارجی عربستان، شاهد چرخشی جدی در مواضع این کشور عربی مسلمان در قبال رژیم صهیونیستی بود.

از سویی دیگر روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز»، تاکنون چندین‌بار طی گزارش‌های ویژه‌ای خبر از همکاری و تعامل‌های دفاعی-نظامی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مینو
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
پور محمدی آدم زیاد جالبی به نظر نمیاد
الماسی
United Kingdom
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
درود خدا بر پور محمدی همین كه بااحمدی نژاد اختلاف نظر داشته خودش كلی ارزشمند است،
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
احمدی نژاد بنده خدا فعلا كه نمیتونه جواب بده شما هم هی علیهش بگین

نیازمندی ها