رییس پلیس راهور کشور خبر داد:

کاهش تلفات تصادفات جاده ای در ایام نوروز

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد

پراید بیشترین عامل تصادفات سفرهای نوروزی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس آمارها، پراید 30 درصد تصادفات نوروز امسال را داشته و بیشترین تصادفات را در بین خودروها دارد.
کد خبر: ۶۵۸۴۰۵
پراید بیشترین عامل تصادفات سفرهای نوروزی

سردار اسکندر مومنی افزود: نمی خواهیم دارندگان خودروی پراید را نگران کنیم، ولی کنترل و هدایت پذیری خودروی پراید در سرعت بالای 80 کیلومتر در ساعت به شکل فزاینده ای کاهش می یابد.

وی از رانندگان خودروی پراید خواست با مدیریت سرعت هنگام رانندگی، به هیچ عنوان با این خودرو بالاتر از 80 یا 90 کیلومتر درساعت سرعت نروند تا سوانح مربوط به این خودرو کاهش یابد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: در نوروز امسال و تاکنون، پس از خودروی پراید، به ترتیب پیکان و پژوی 405 بیشترین تصادفات را داشته اند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوریهای نوین و تجهیزات هوشمند در نظارت و کنترل تردد و ترافیک محورهای مواصلاتی در کشور، اظهار کرد: استفاده از فناوری های نوین امروزه یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است.

سردار مومنی از برنامه ریزی برای پوشش 30 هزارکیلومتری جاده های کشور به سیستم هوشمند در سال جاری خبر داد و افزود: مسیر شمال شرق به شمال غرب کشور یعنی محورهای مشهد، ساری، رشت، آستارا، اردبیل و تبریز اولویت پلیس راهور برای تجهیز راه ها به سیستم هوشمند هستند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه هدف پلیس راهور تجهیز راه های پر تردد کشور به سیستم هوشمند است، اظهار کرد: کل مسیر تهران – مشهد که بخش مهمی از آن از استان سمنان عبور می کند به سیستم هوشمند مجهز است.

وی با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی پلیس، واژگونی و سبقت غیرمجاز بیشترین تخلفات رخداده در کشور ثبت شده اند، گفت: تعداد این تخلفات از 46 درصد کل تخلفات در روزهای نخستین اجرای طرح نوروزی به 40 درصد کاهش یافته است.اکنون مسیرهای منتهی به مشهد مقدس از طریق جاده های استانهای سمنان و گلستان به استان خراسان رضوی پر ترددترین مسیرهای کشور هستند.

افزایش 10 درصدی تصادفات در دوم سفرهای نوروزی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از افزایش حدود 10 درصدی تصادفات در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی در کشور در دو روز گذشته خبر داد.

سردار مومنی گفت: برای کاهش این تصادفات در دور دوم سفرهای نوروزی، رانندگان قوانین را به دقت رعایت کنند.

وی با بیان اینکه از رانندگی هموطنان در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی گلایه داریم، اظهار کرد: از هموطنان می خواهیم در رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند تا افزایش تصادفات در دو روز اخیر جبران شود.

رییس پلیس راهور از ابلاغ دستور به پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برای کنترل تردد و کاهش حوادث خبر داد و افزود: ماموران پلیس دستور دارند با تخلفات حادثه ساز سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز برخورد کنند و خودروها را در صورت ارتکاب دو تخلف همزمان، 72 ساعت توقیف کنند.

وی با اشاره به سه محور پرتصادف کشور، خاطرنشان کرد: در محورهای اصفهان به شیراز، رشت به لاهیجان و همچنین در استان سمنان محور شاهرود به سبزوار بیشترین تصادفات کشور رخ داده است.

سردار مومنی گفت: امروز محورهای مواصلاتی کشور همچنان پر تردد هستند ولی ترافیک نسبت به روز گذشته کمی آرام تر شده است.

وی با اشاره به ورود یک جبهه هوای سرد از غرب کشور و احتمال بارش ها در ارتفاعات، افزود: رانندگانی که در محورهای نقاط مرتفع کشور تردد می کنند باید به کاهش سرعت و افزایش فاصله طولی با خودروی جلوی خود را بیشتر مدنظر قرار دهند.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: در دور اول سفرهای نوروزی در کشور، تصادفات 13 درصد کاهش داشته است که نشان از توجه رانندگان است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا امروز از جاده های استان سمنان بازدید و بر نحوه کنترل هوشمند تردد و ترافیک در محورهای مواصلاتی این استان نظارت کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها