بوکس ایران در شرایطی در سال 92 دو رویداد آسیایی رده‌های سنی بزرگسالان و جوانان را در‌پیش داشت که با وجود تدارکات لازم و برگزاری رقابت‌های انتخابی برای تیم جوانان، در نهایت این تیم به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام نشد: چرا که تایلند میزبان رقابت‌ها اوایل بهمن بشدت ناآرام بود و به همین دلیل تیم ایران از شرکت در پیکارها صرف‌نظر کرد.
کد خبر: ۶۵۵۹۴۱

این در حالی بود که در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان‌ آسیا که در اردن برگزار شد با وجود همه انتظاری که کارشناسان ورزش‌های رزمی داشتند هیچ‌کدام از بوکسورهای ایران از جمله احسان روزبهانی رنگ و بوی فینال این رقابت‌ها را ندیدند و در نهایت کسب 3 مدال برنز حاصل تلاش بوکسورهای کشورمان بود.‌ در این رقابت‌ها در 75 کیلو سجاد محرابی، در 81 کیلو احسان روزبهانی و در 91+ کیلو جاسم دلاوری مدال برنز گرفتند، اما در وزن 52 کیلو ایمان طیبی، در 56 کیلو احسان سپهوندی، در 60 کیلو محمد مومیوند، در 64 کیلو فروتن گل آرا، در 69 کیلو امین قاسمی‌پور و در 91 کیلو علی مظاهری حذف شدند.

اگر از نقطه نظر انفرادی بخواهیم به کارنامه بوکس ایران درسال 92 نگاهی بیندازیم، بی‌تردید ستاره بی مانند بوکس در این سال احسان روزبهانی بود، بوکسوری که طلای جوانان آسیا را در کارنامه دارد و در المپیک نیز تا یک قدمی مدال پیش رفت و گرچه به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانست در رقابت‌های قهرمانی آسیا فینالیست شود، اما او به عنوان اولین لژیونر ایران در بوکس نیمه حرفه‌ای جهان روی رینگ رفت. روزبهانی که برای تیم آستانه آرلانز قزاقستان مشت می‌زد به همراه این تیم قهرمان جهان شد و طی هفت مسابقه‌ای که روی رینگ رفت با درخششی خیره کننده صاحب پنج پیروزی و فقط دو شکست شد. از جمله شکست‌های روزبهانی در این رقابت‌ها در دیدار فینال مقابل حریف اوکراینی و دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن رخ داد و روزبهانی مقابل گوژیک، کاری از پیش نبرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها