دو باجناق سارق که از خانه‌ها تابلوفرش سرقت می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی غرب استان تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۵۵۷۱۳
همدستی باجناق‌ها برای سرقت تابلوفرش‌ها

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه هشتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار با ارائه شکایتی عنوان کرد، وقتی همراه خانواده‌اش از مهمانی به خانه بازگشته‌اند، متوجه شده‌اند مقادیری طلا، اثاثیه و تابلوفرش‌های نفیس که هر کدام ده تا 30 میلیون تومان ارزش داشته، سرقت شده است.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی دادیار مهدی سلیمانی، در حالی که تحقیقات پلیس آگاهی غرب استان تهران برای دستگیری سارقان آغاز شده بود، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سرقت تابلو فرش‌های نفیس از خانه‌هایشان خبر دادند.

ماموران با بررسی محل‌های سرقت متوجه شدند دزدی‌ها به یک شیوه انجام شده و سرنخ سرقت‌ها نشان می‌دهد تمام دزدی‌ها از سوی اعضای یک باند انجام می‌شود.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت چند روز پیش مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان شهریار از سرقت اموال خانه‌اش خبرداد.

ماموران با اعزام به محل و بررسی‌ها متوجه شدند این دزدی نیز مانند دیگر سرقت‌ها انجام شده با این تفاوت که ماموران در این خانه اثر انگشتی را که روی دیوار و اثاثیه خانه مانده بود پیدا کرده و در بررسی آن متوجه شدند این اثر انگشت متعلق به یک دزد حرفه‌ای است که چندی پیش از زندان آزاد شده است.

با به دست آمدن این سرنخ، متهم فراری تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. با انتقال به پلیس آگاهی، وی به جرمش اعتراف کرد و گفت دزدی‌های سریالی از منازل را با همدستی باجناقش انجام داده و تابلوفرش‌های نفیس را به مردی در شهرستان کریم فروخته‌اند.

در پی اعتراف متهم، همدستش و مرد مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند و در مواجهه حضوری با دیگر متهم پرونده، به جرایمشان اعتراف کردند.

بنابر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
sepehri
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
۰
۰
متاسفانه این اشتباهیه كه همه ما به نوعی انجام دادیم. من در تهران منطقه پاسداران زندگی میكنم. چند وقت پیش در محله ما سرقتها شروع شد. فقط شبها نبود. بعضیها میگفتند فقط نیم ساعت از خونه رفتیم بیرون وقتی برگشتیم تمام طلا، جواهر، پول، ساعت و حتی آلبوم عكسها و سی دی های كنار تلویزیون را هم برده بودند.

با همسایه های ساختمان خودمون كه كلا 6 واحد هستیم تصمیم گرفتیم دربهای آپارتمان رو ضد سرقت كنیم. بعد از چند هفته اولین سرقت از یكی از واحدها انجام شد كه پلیس گفت چون قفل خراب نشده حتما سرقت داخلی بوده ولی چون اون واحد یك زن و مرد مسن زندگی میكنن كه هیچ رفت و آمدی نداشتند و كلیدهاشونم نه روی در جاگذاشته بودند و نه گم كرده بودند و نه به كسی داده بودند مطمئن بودند كه دزدای حرفه ای بودند

به هر حال ترسیدیم و گفتیم ای بابا اینا هم كه درب ضد سرقت داشتند ولی دزد بهشون زد. پس تصمیم گرفتیم بررسی كنیم ببینیم دزدگیر بذاریم یا دوربین. یك شركتی را روی اینترنت پیدا كردیم كه قفلی داشت به اسم قفل ضد سرقت ... كه مدعی بود اگر این قفل را نصب كنند و سرقتی اتفاق بیفته كل خسارت سرقت را پرداخت میكنند ولی قیمت قفلشون حدود 6 میلیون در میومد و ما تصمیم گرفتیم دزدگیر و دوربین بذاریم. دو هفته پیش دزد اومد خونه من، دزدگیر هم از كار انداخته بودند. هر چی داشتم بردند حتی لپ تاپمو كه الان جدید خریدم و امشب اولین شبه كه بعد از سرقت اومدم تو اینترنت و اگرچه فیلم وارد شدن دزدها به ساختمون را به آگاهی دادیم ولی چون دزدا ماسك زده بودن آگاهی گفته اگر روی سرقت دیگری دستگیر شدن خبرتون میكنیم. .

هفته گذشته تماس گرفتم به شركت ... كه بیان اون قفل را بذارن كه گفتن این طرف عید نمیتونن و با كلی التماس قرارهفتم فروردین را گذاشتیم شاید بتونیم بعد از نصب قفل ضد سرقت ... از باقی تعطیلات عید استفاده كنیم.

ولی منظورم از نوشتن این نظر اینه كه ما هیچ وقت نمیخوایم باور كنیم كه اتفاقات بد برای ما هم ممكنه پیش بیاد. مثلا با ماشین تند میریم میگیم لاستیك ما نمیتركه، ترمز ما میگیره، فرمون ما در نمیره، كسی جلوی ماشین ما نمیپره و یا دزد خونه ما نمیاد، قفل خونه ما محكمه، فروشنده در ضد سرقت میگه این قفلها را دزد نمیتونه باز كنه و و و

به تمام افرادی كه این نظر رو میخونن توصیه میكنم اگر كالایی مثل قفل، درب، حفاظ، دوربین و دزدگیر میخرن از فروشنده بخوان تضمین كنه كه مطلقا سارقین نخواهند توانست پس از نصب سیستمها و تجهیزات اونها وارد منزل و محل كارشون بشن در غیر این صورت پرداخت حتی یك ریال بابت خرید قفل، درب، دزدگیر، دوربین یا هر چیز دیگه به ضرر خودتون

نیازمندی ها