علیرضا افتخاری پس از سال‌ها دوری از صحنه با یاد مشکاتیان و علی تجویدی به صحنه بازگشت

رونمایی افتخاری از «پادشاه فصل‌ها»

علیرضا افتخاری بعد از مدت‌ها دوری از اجرای زنده، پنجشنبه‌شب روی صحنه حاضر شد و با اجرای قطعاتی از آلبوم‌های مختلف خود و همچنین آلبوم جدیدش با عنوان «پادشاه فصل‌ها»، یاد استادانی مانند علی تجویدی و پرویز مشکاتیان را زنده کرد.
کد خبر: ۶۵۵۵۸۵

به گزارش مهر، در این کنسرت که در برج میلاد تهران برگزار شد، حسین پرنیا، رهبری ارکستری بزرگ از سازهای ایرانی را برعهده داشت و در آن افتخاری قطعات «پادشاه‌فصل‌ها» با شعرهایی از مهدی اخوان‌ثالث، نیما یوشیج و احمد شاملو را برای نخستین بار پیش روی هوادارانش اجرا کرد.

افتخاری که چند سالی بود کم کار شده و آلبوم تازه‌ای از او منتشر نشده بود، در اثر جدیدش به جای پرداختن به ترانه‌های کلاسیک به سراغ شعر نو رفته تا با تکیه بر خلاقیت‌های پرنیا، شعرهای سخت و دشواری را بخواند. در این اجرا افتخاری با تکیه‌های درست روی کلمات و تحریر‌هایش توانست بود معنای شعر را بدرستی منتقل کند.

پرنیا نیز پیش از برگزاری این کنسرت و اجرای قطعه «پادشاه فصل‌ها» گفته بود که در آهنگسازی این قطعه، هدفش به تصویر کشیدن شعر بوده است،که بحق هم در این کار موفق بود.

افتخاری که در این کنسرت بیشتر به اجرای قطعات جدید خود از آلبوم منتشر نشده «پادشاه فصل‌ها» پرداخت، قطعاتی هم از آلبوم ماندگار و پرفروش «یاد استاد» از ساخته‌های زنده‌یاد علی تجویدی نیز اجرا کرد که این قطعات به دلیل حس نوستالژیک آنها برای تماشاگران قدیمی موسیقی ایرانی با استقبال خوبی مواجه شد.

یکی از قطعاتی که در آلبوم «پادشاه فصل‌ها» تهیه و تولید شده است، قطعه‌ای در تجلیل مقام هنری زنده‌یاد پرویز مشکاتیان بود که گروه اجرایی در یکی از بخش‌های کنسرت آن را اجرا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها