هویت مسافر ایرانی

رئیس پلیس مالزی با شرکت در یک کنفرانس خبری آخرین اطلاعات مربوط به هواپیمای مسافری مفقود شده را در اختیار رسانه ها قرار داد.
کد خبر: ۶۵۴۵۵۱
هویت مسافر ایرانی

کنفرانس خبری رئیس پلیس مالزی به صورت مستقیم از شبکه های خبری پخش شد. بخش اصلی این کنفرانس خبری اختصاص به موضوع استفاده از چند پاسپورت سرقت شده از سوی مسافرین هواپیمای مفقود شده داشت.

رسانه های غربی هیاهوی زیادی را در خصوص اینکه استفاده کنندگان از پاسپورت های سرقتی ایرانی بوده‌اند به راه انداخته و در مورد اینکه هواپیمای مسافری خطوط هوایی مالزی، هدف یک عملیات تروریستی قرار گرفته داستان سرایی کرده بودند.

اما پلیس مالزی امروز سه شنبه اعلام کرد که فرد استفاده کننده از پاسپورت سرقتی یک ایرانی بوده که به دنبال پناهندگی در کشورهای اروپایی بوده و بر اساس اعلام شبکه بی بی سی نام وی "پوریا نورمحمد مهرداد" است.

روز گذشته روزنامه فایننشال تایمز مدعی شد که مقامات مالزیایی اسنادی را در اختیار آمریکا گذاشته اند که می‌تواند به شناسایی هویت دو مسافری که بطور غیرقانونی سوار هواپیمای مسافری ناپدید شده این کشور شده بودند کمک کند.

در این گزارش ادعا شده است شناسایی هویت این دو مسافر غیرقانونی می تواند سرنخ علت ناپدید شدن هواپیمای مسافری MH370 مالزی باشد که روز یکشنبه در مسیر کولالامپور به پکن ناپدید شده است.

وزیر دفاع و حمل و نقل مالزی اعلام کرده است تصاویر دوربین های مداربسته از این دو نفر نیز در اختیار مقامات آمریکایی گذاشته شده است. آژانس هواپیمایی تایلندی که بلیط را برای این دو نفر صادر کرده مدعی شده است که این افراد ایرانی بوده‌اند.

در این گزارش آمده است این دو نفر با پاسپورت های ایتالیایی و استرالیایی سفر می کرده‌اند که بعدا اعلام شده است این دو پاسپورت مفقودی بوده اند. همچنین ادعا شده این دو ایرانی قرار بوده است از پکن با همدیگر به آمستردام هلند پرواز کنند.

روز 17 اسفند یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مالزی با 239 سرنشین هنگام پرواز بر فراز دریای چین جنوبی ناپدید شد. با گذشت سه روز از این حادثه هنوز هیچ نشانه‌ای از این هواپیما پیدا نشده است.

در حال حاضر به غیر از ناوگان ویتنام، بیست و دو هواپیما و چهل کشتی از کشورهای تایلند، سنگاپور، اندونزی، چین و آمریکا در منطقه به جستجو مشغول هستند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
كامی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
اگه ایرانی باشن باید برن سمت دبی و اونورارو بگردن
شایدم رفتن سمت تایلند
مهرداد
Australia
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
از فردا كار داریم با اونور آبی ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
دانشجوی ایرانی بورسیه گرفته مقیم چین
Netherlands
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
همین روزها است كه دیگر مالزی , چین هم به ایرانیان ویزا ندهند , اندونزی , گرجستان كه كنسل كردند بدلیل مهاجرت غیر قانونی و پناهندگی از كشورهای اروپایی و استرالیا زیرا كشورشان تبدیل به ترانزیت اتباع ایرانی شده بود , بابا معلوم نیست این وزارت خارجه خواب است , پناهندگی ایرانیان از اروپا سر به فلك گذاشته است آیا میدانید چی حرفهایی میزند برای گرفتن پناهندگی از اروپا كه انسان تاسف می خورد
زیاد تبلیغ نكنید فرار مغزها چون نمی دانید چه خفت و خواری را قبول میكنند كه در خواست پناهندگی بگیرند
مغز به كسی می گویند كه رتبه خوب از دانشگاه كشور یا المپیاد علمی گرفته و رفته نه هر كسی كه خارج می شود میگوید فرار مغزها
حاج رضا
Netherlands
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
كار كار انگلیسی هاست

نیازمندی ها