توطئه تازه رسانه‌ای غرب علیه ایران

ناتوانی در یافتن هواپیمای مسافربری مالزی که بیش از 4 روز از ناپدید شدن آن می‌گذرد برخی رسانه‌های خارجی را بر آن داشت تا با داستان سرایی، متن و اصل ماجرا را کنار گذاشته و به حاشیه سازی بپردازند.
کد خبر: ۶۵۴۵۱۰
توطئه تازه رسانه‌ای غرب علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین پس از خبرسازی منفی رسانه‌های خارجی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران درباره کشتی حامل سلاح برای گروه‌های مبارز فلسطینی اکنون یک سناریوی دیگر در رسانه‌های غربی آغاز شده است.

این سناریوی تازه درباره حضور دو مسافر ایرانی در هواپیمای مالزی است که چند روز است ناپدید شده و هم‌اکنون ۳۴ هواپیما و۴۰ کشتی متعلق به مالزی، ویتنام، تایلند، استرالیا، سنگاپور، اندونزی، چین و آمریکا در جستجوی بقایای هواپیمای گمشده هستند.

رسانه‌های غربی و صهیونیستی تلاش بسیاری کردند تا ماجرای کشتی حامل سلاح را به ایران نسبت دهند و در پی آن فضای منفی علیه ایران ایجاد کنند اما دروغ آنها همچون دفعات پیش روشن شد.

این اقدامات رسانه‌های غربی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران که سابقه دارد این بار هم در زمینه اتفاقی در حال شکل گیری است که در آن هواپیمای ناپدید شده از تابعیت‌های گوناگون وجود داشتند و به صرف این که دو نفر ایرانی در هواپیما بوده‌اند نمی‌توان ادعا کرد که آنها در ناپدید شدن آن نقش داشته‌اند.

عملیات روانی رسانه‌های غربی درباره دو مسافر ایرانی هواپیمای مالزی ادامه سیاست ایران هراسی در دنیا و منطقه شکل گرفته است. این توطئه تازه پس از اتفاقاتی که در ماجرای کشتی حامل سلاح که البته هیچگاه اسناد و مدارکی که بتواند این ادعا را در افکار عمومی اثبات کند ارائه نشده، پیگیری می‌شود.

موضوع ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی نیز از جنس همان عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی است.

بی بی سی فارسی از میان بیش از 250 مسافر این هواپیمای ناپدید شده دست روی دو مسافر ایرانی این هواپیما گذاشته و شک و شبه در این باره ایجاد کرده و نوشته است؛ دو نفر از مسافران هواپیمای ناپدیدشده مالزی ایرانی بوده‌اند. در همین ارتباط، یک ایرانی مقیم مالزی با معرفی خود به عنوان دوست یکی از این دو مسافر گفت که آنها می‌خواسته‌اند با استفاده از پاسپورت‌هایی که متعلق به آنان نبوده خود را به اروپا برسانند.

دولت مالزی گفته افرادی را که با "گذرنامه دزدی" سوار این هواپیما بودند، شناسایی کرده که ظاهرا شهروند شرق آسیا نیستند. با این حال، مالزی ملیت این افراد را مشخص نکرده است.

پیشتر، پلیس بین الملل (اینترپل) اعلام کرده بود هویت تمام مسافران هواپیما در دست بررسی است تا روشن شود کدام دو مسافر با دو گذرنامه دزدی سوار هواپیما شده‌اند.

بی بی سی مدعی شد؛ به گفته "دوست یکی از دو ایرانی مسافر هواپیما"، یکی از این دو نفر پاسپورت ایتالیایی داشته و دیگری با پاسپورت اتریشی سوار هواپیما شده است.

این رسانه انگلیسی هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده است که این دو ایرانی چگونه توانسته‌اند با پاسپورت‌های جعلی از گیت‌های کنترل فرودگاه عبور کنند و سوار بر هواپیما شوند و اکنون که هواپیما ناپدید شده چگونه به این سرعت متوجه شده‌اند که پاسپورت‌های آنها جعلی بوده و شخصیت پشت پرده که از دوستان آن دو مسافر معرفی شده هویتش چیست؟

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
اونا هرچی میگن دروغه ولی حرف های ما راسته!
خلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
نه جناب رضا كه برای(( اونا)) به تریپ قبا برخورده و اینجوری گر گرفتی !!! موضوع اینه كه خودشون تمام دنیا رابه آشوب كشیدن صداش درنمیاد ولی این گندی كه صحنه سازی برای اون واضحه را اینقدر تبلیغ میكنن.
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
سلام و خسته نباشید
ایرانی جماعت هرچی باشه تروریست نمیتونه باشه ، تو وجودِ تك تكشون اینقد غیرت هستش كه با هركسی دشمن باشن روبروش وایسن، نه اینكه برن و دست به اقداماتی انتحاری كه محصولِ طالبان و القاعده هستش بزنن.
یا علی مدد
ناشناس
Netherlands
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
بابا یكیشون از دوستام بوده داستان سرایی چیه دیگه؟؟؟؟
علی
United States
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
رسانه های ایران نباید باپرداختن به اكاذیب اونها به اسم دفاع عملا به اشاعه این دروغها كمك بكنن . مگه هر چرت و پرتی كه اونا میگن ماباید افكار ملت خودمون را درگیر اون بكنیم؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
حق با رسانه های غربی است از ایرانی جماعت هر كاری برمیاد.
حالا شما مدام اخبار دروغ چاپ كنید .نظرات مخالف رو سانسور كنید و چون تریبونی برای دفاع از خودشون ندارند هرچی دلتون می خواد پشت سرشون صحبت كنید......... ولی هیچ وقت طبقه تحصیلكرده رو ... فرض نكنید.
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
آقای جواد تحصیلكرده؛ تحصیلاتتون بهتون نمیگه كه همون كارایی كه ایرانی جماعت می تونند انجام بدن همه آدمای روی زمین هم می تونند تو هر جای دنیا ك باشند، انجام بدن.در ثانی چرا به همه ایرانی ها توهین می كنید؟ یعنی خودتون هم قادرید به هركاری دست بزنید؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
طراح قضیه رژیم صهیونیستی شك نكنید .
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
باتوجه به این همه هیاهوكه در دنیا علیه اسلام وجود دارد .وجنگی كه از 22سپتامرآغاز كرده اند .ومتاسفانه بعضی از كشورهای اسلامی نیز آب به آسیاب دشمن می ریزند.وهمراه وهمگام با تروریستها هستند .وایران هراسی وشیعه رادر اذهان مردم دنیا بافریب وتبلیغات زیاد خطر ناك جلوه داده اند .ولی دیدیم كه خدا باماست وعدالت طلب تروحامی صلح ودوستی در جهان بهتر از ایران وجود ندارد .واكثركشورهای غربی حامی تروریست.بوده ویا سلاح به آنها داده.این هم یكی دیگر از دسیسه آنها در این مقطع می باشد .كه باید هوشیار باشیم .ومسئولان بیشتر .با توجه به برنامه صلح آمیز هسته ای.ازاین یاوه سرایها ودروغ گوها هرچی بگی برمی آید . این كشور امام زمان (ع)است . با خدا باشیم خدا باماست .این هم دروغی دیگر از اسراییل و.... است
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
دوستان عزیز ، اصلا فرض كنیم آن دو مسافر واقعا ایرانی بوده اند، آیا به نظر شما كشور ما یا آن دو مسافر ایرانی اینقدر پیشرفته است كه بتواند همچنین كاری انجام دهد كه حتی كوچكترین ردی از این هواپیما به جا نماند؟ و این كه حتی هیچ پیام اضطراری از جعبه سیاه هواپیما ارسال نشود؟ و این كه من در مطبوعاتی خواندم كه تلفن این مسافران زنگ میخورد ولی جواب نمیدهند، و به نظر شما اگر این هواپیما ربایی كه رسانه های غربی دارند به ایران نسبت میدهند با عقل جور در میاید كه در ایران خط موبایل مالزی و چین سیگنال بدهد؟ این قضایل زیادی شك بر انگیز است.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
آقای جواد برات متاسفم . تو واقعا یك ایرانی هستی ؟ از فرهنگ و تاریخ وتمدن ایران چقدر می دانی ؟ آنطور كه معلومه متاسفانه به اندازه غربیهای ضد ایران از تاریخ وفرهنگ خودت اطلاع داری .

نیازمندی ها