نتیجه مطالعه دانشمندان ایتالیایی نشان می‌دهد گوجه فرنگی پخته بیش از نوع خام آن برای سلامتی مفید است و اثرات قابل توجهی نیز در پیشگیری از ابتلا به اختلالات قلبی دارد.
کد خبر: ۶۵۲۸۳۰
خواص گوجه فرنگی پخته برای قلب

جام جم سرا: محققان طی مطالعه‌ای در دانشگاه ورونا دریافتند که گوجه فرنگی پخته شده بیش از نوع خام آن دارای مواد آنتی اکسیدان به ویژه لیکوپین است که در تعیین رنگ قرمز گوجه نقش دارد. در این مطالعه تصریح شد خوردن 80 گرم سس گوجه فرنگی در روز در تضمین سلامتی فرد بسیار موثر است تا حدی که فواید این مقدار سس برای بدن می تواند با زیانی که بدن در طول روز با خوردن غذاهای چرب متحمل می شود برابری کند در نتیجه سس گوجه فرنگی در بهبود فعالیت شریان ها تاثیر به سزایی دارد و می تواند غذای خوبی برای پیشگیری از ابتلا به تصلب شرایین باشد.
به گزارش پایگاه خبری میدل ایست آنلاین، پیش از این در مطالعه ای که در فنلاند انجام شده بود خوردن گوجه فرنگی به عنوان غذایی برای مقابله با انواع سکته ها توصیه شده بود.
در مطالعه جدید وضعیت سلامتی بیش از 1000 مرد در مدت 12 سال کنترل شد و نتیجه نشان داد آنانکه میزان لیکوپین موجود در خونشان بیشتر بود کمتر در معرض سکته بوده اند.
در مطالعات پیشین فواید گوجه فرنگی برای پیشگیری از برخی بیماریها از جمله بیماریهای پروستات آشکار شده بود.|واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها