فرجی: نوروز ۹۳ را در شرایط مالی سخت برای صداوسیما آغاز می‌کنیم

مدیر شبکه اول سیما گفت: نوروز ۹۳ را به گونه‌ای آغاز می‌کنیم که سازمان صدا و سیما در شرایط مالی سختی به سر می‌برد. اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کیفیت برنامه‌ها ارتقا یافته و تولید برنامه‌های داخلی ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۶۵۳۸۲۳
فرجی: نوروز ۹۳ را در شرایط مالی سخت برای صداوسیما آغاز می‌کنیم

نشست خبری مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما ظهر امروز شنبه 17 اسفندماه در مجتمع ملاصدرا برگزار شد. فرجی در این نشست در خصوص ویژه‌برنامه‌های نوروز سال 93 گفت: نوروز 93 را به گونه‌ای آغاز می‌کنیم که سازمان صدا و سیما در شرایط مالی سختی به سر می‌برد. اما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کیفیت برنامه‌ها ارتقا یافته و تولید برنامه‌های داخلی ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طول سال جاری و چند ماه اخیر برنامه‌های ایرانی از قبیل فیلم و سریال از شبکه یک سیما پخش شد، افزود: در این راستا از پخش برنامه‌های خارجی خودداری کردیم و توانستیم تعامل مطلوبی با عوامل و دست‌اندرکاران برنامه‌ساز داشته باشیم.

فرجی اضافه کرد: سریال پایتخت3 به کارگردانی سیروس مقدم در حال تصویربرداری است و تا به امروز بیش از 10 قسمت آن فیلمبرداری شده و از 29 اسفندماه پخش آن از شبکه اول سیما آغاز می‌شود.

مدیر شبکه یک سیما تصریح کرد: 7 تله‌فیلم ایرانی با کیفیت قابل قبول در باکس جدید ویژه‌برنامه‌های نوروز قرار گرفته که برای مخاطبان این شبکه در ایام عید پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مستند خارجی همانند سال‌های گذشته از این شبکه پخش می‌شود، گفت: مستندهای جدید را نیز با موضوع حیات وحش، طبیعت و محیط زیست بسیاری از کشورهای آفریقایی در نظر گرفته‌ایم و از این شبکه پخش می‌شود.

فرجی افزود: پخش فیلم‌های خارجی در برنامه نوروز این شبکه قرار دارد که فیلم «12 سال بردگی» که فیلم خوبی است و با سیاست‌ها و رویکردهای ما همخوانی دارد آن را خریداری کرده و در هفته اول سال آینده برای مخاطبان پخش می‌شود.

وی از اتمام تولید و پخش برنامه «سین مثل سریال» خبر داد و گفت: این برنامه به دلیل اینکه دچار تکرار شده قصد نداریم ادامه آن را تولید کنید و به جای آن جُنگ «ما 14 نفر» با موضوع اقوام و قومیت‌های مختلف پخش می‌شود.

مدیر شبکه یک سیما گفت: ویژه‌برنامه تحویل سال با عنوان «هفت‌سین» به کارگردانی اشکان خطیبی از 24 ساعت قبل از تحویل سال نو شروع می‌شود و تا 2 بامداد ادامه دارد و در آن خانواده شهدا، مجریان و هنرمندان شبکه یک سیما میهمان این برنامه می‌باشند و سعی کرده‌ایم گزارش‌هایی از همه استانهای کشور پخش شود.

فرجی یادآور شد: در ایام نوروز توجه جدی به سفر معنوی راهیان نور داریم و هر روز گزارش‌های ویژه‌ای از مکان‌های مختلف این سفر پخش می‌شود. در روز 12 فروردین، «مستند سراج» با موضوع مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها و پس از پیروزی انقلاب اسلامی پخش می‌شود.

وی در خصوص کمبود بودجه سازمان صدا و سیما و تولید برنامه‌های مشارکت و تبلیغات آنها در این برنامه‌ها توضیح داد: برنامه‌های شبکه یک سیما به صورت مشارکتی بوده و بودجه ساخت برنامه سال تحویل 93 از طریق همین مشارکت تامین شده است. سازمان صدا و سیما دچار مشکلات بودجه‌ای و تامین منابع مالی است و چون چاره‌ای جز تبلیغات نداریم مجبوریم تا با کارهای مشارکتی برنامه‌های خود را تولید کنیم.

فرجی ادامه داد: اسپانسرها در تولید برنامه‌های مشارکتی اشتیاق بیشتری دارند و از روی اضطرار این اتفاق می‌افتد و امیدوارم که از سال آینده این حجم تبلیغات کاهش یافته و با برنامه‌ریزی منظم‌تری برنامه‌ها تولید شود.

مدیر شبکه یک سیما خاطرنشان کرد: سال گذشته 49 درصد فیلم‌های پخش شده از این شبکه فیلم‌های ایرانی بوده و امسال هم با چنین درصدی این برنامه‌ها پخش می‌شود که نشان می‌دهد مسیر جایگزین فیلم‌ها با آثار خارجی مسیردرستی است.

فرجی یادآور شد: شبکه یک سیما سعی دارد که چند موسیقی میدانی را بدون ارکستر و با حضور هنرمندان و مخاطبان در ایام نوروز پخش کند.

وی در رابطه با توقف پخش سریال «سرزمین کهن» گفت: ما کشور قومیت‌ها هستیم و زمانی که این قومیت‌ها زیر یک پرچم جمع می‌شوند، نیروی مضاعفی در کشور به وجود می‌آید و در این راستا رسانه ملی رسانه حساسی است و باید عدم توهین به اقوام مختلف مورد توجه قرار بگیرد و از این پس نیز تولید برنامه‌های گوناگون با گویش‌ها و قومیت‌های مختلف ادامه خواهد داشت. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها