خبر سلامت

زیاده‌روی در مصرف آجیل و شیرینی سوءهاضمه می‌آورد

یک کارشناس تغذیه گفت: زیاده‌روی در مصرف آجیل، شیرینی و شکلات می‌تواند سوء‌هاضمه در پی داشته باشد، همچنین در رشد کودکان اثر منفی بر جای بگذارد.
کد خبر: ۶۵۳۵۵۸

مریم شیرمستی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نزدیک‌شدن ایام نوروز و افزایش مصرف تنقلات در این ایام اظهار کرد: در این ایام چون معمولا از خوراکی‌های با ارزش غذایی و کالری بالا استفاده می‌شود و افراد به دلیل تعطیل بودن ادارات و مدارس تحرک کمتری دارند، احتمال بروز چاقی و اضافه‌وزن بیشتر است.

وی توصیه کرد: چون در این ایام مصرف تنقلات بیشتر می‌شود، بهتر است مصرف برنج و نان در وعده‌های غذایی اصلی محدود شده و بیشتر از غذاهای سبک از جمله سوپ و کوکو استفاده شود. همچنین بهتر است در این ایام نوشیدنی‌های شیرین از جمله نوشابه و دلستر و همچنین سس همراه با سالاد کمتر مصرف شود.

بیماران قلبی، سبک زندگی خود را در تعطیلات تغییر ندهند

یک متخصص قلب و عروق، بیماری‌های قلبی را جزو شایع‌ترین علل مرگ و میر در کشور عنوان کرد و گفت: بیماران قلبی ـ عروقی در ایام عید نباید سبک زندگی خود را تغییر دهند، زیرا اگر به علت مسافرت و تعطیلات روال زندگی افراد تغییر ‌کند، مدتی زمان می‌برد دوباره بیمار به شرایط قبلی‌اش برگردد.

دکتر فرید متین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که بیماران قلبی در نوروز نباید رژیم غذایی گذشته خود را دستخوش تغییر کنند، افزود: فعالیت‌های روزانه‌ای که پزشک تجویز می‌کند باید به طور مرتب انجام شود و بیمارانی که عازم مسافرت‌های طولانی هستند باید توجه داشته باشند هر یک ساعت توقف داشته باشند تا عضلات حرکت کند و خون‌رسانی به گردش بیفتد.

وی بهترین رژیم غذایی برای بیماران قلبی ـ عروقی را استفاده از غذاهای کم‌کالری و کم‌چربی دانست و تاکید کرد: کلسترول و چربی بالا یکی از فاکتورهای خطرناک است و استفاده از غذاهایی همچون نشاسته، برنج و شیرینی‌جات که تبدیل به چربی می‌شود، گرفتگی عروق را تشدید می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها