مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از تعیین گمرک پرویزخان به عنوان مقصد ترانزیت خارجی فرآورده‌های نفتی خبر داد.
کد خبر: ۶۵۳۵۵۲

علی سعدالدین افزود: این اقدام به منظور شتاب‌دهی در تشریفات گمرکی ترانزیت خارجی فرآورده‌های نفتی و نیز برای ارائه تسهیلات و خدمات گمرکی بیشتر و بهتر انجام شده است.

وی اظهار کرد: برای تبدیل گمرک پرویزخان به عنوان مقصد ترانزیتی فرآورده‌های نفتی، مکاتباتی با گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام دادیم که با موافقت معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران همراه شد.

وی ادامه داد: در بخشنامه دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران از پانزدهم اسفند امسال، گمرک پرویزخان به عنوان گمرک مقصد ترانزیت خارجی فرآورده‌های نفتی اعلام شد.سعدالدین گفت: راه‌اندازی این رویه در گمرک پرویزخان تاثیر مطلوب بر بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی منطقه خواهد داشت. ‌/‌ ایرنا

زاینده‌رود در تعطیلات نوروز خشک است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: احتمال این که آب زاینده رود در روزهای تعطیلات نوروز جاری شود، وجود ندارد.

حمیدرضا فولادگر از خشک بودن زاینده‌رود به عنوان یکی از نقاط ضعف شهر اصفهان در تعطیلات نوروز یادکرد و افزود: امیدواریم با اجرای طرح‌های انتقال آب، بهینه‌سازی مصرف آب و با اصلاح رژیم حقوقی زاینده‌رود و جلوگیری از برداشت‌های غیرقانونی، زمینه جریان دوباره آب در زاینده‌رود فراهم شود.

وی همچنین تعداد هتل‌های مناسب برای پذیرایی از مسافران نوروزی در استان اصفهان را کم دانست و گفت: با وجود این ستادهایی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در استان تشکیل شده است. غیر از هتل‌ها، ستادهای اقامتی مختلف کار خود را آغاز کرده‌اند. مهمانسراها و مهمانپذیرها هم برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده هستند. / خبرگزاری میراث فرهنگی

کاهش کشت محصولات آبی در گلستان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به مشکلات کمبود آب و خشکسالی جاری، خواستار کاهش سطح زیر کشت آبی در سطح استان شد.

سیدمحسن حسینی افزود: با توجه به افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش میانگین بارندگی، کاهش اراضی زیرکشت آبی برای نجات کشاورزی گلستان ضروری است.

وی گفت: امسال سطح آب سفره‌های زیرزمینی استان افت کرده، آبگیری سدها کاهش یافته و رودخانه‌ها نیز رو به خشکی است و این امر بحران کمبود آب و خشکسالی را به وجود آورده و کشاورزان استان را در آبیاری کشت پاییزه نیز با مشکل جدی مواجه کرده است.حسینی با اشاره به راهکارهای برون‌رفت از این مشکل یادآور شد: مدیریت صحیح مصرف آب راهکار کاهش مشکل کمبود آب است. /‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها