44 هزار متر نقاشی دیواری تا بیست‌وهفتم اسفند روی دیوارهای پایتخت نقش می‌بندد. این نقاشی‌های دیواری دارای طرح‌هایی ساده است که به مناسبت آغاز سال نو اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۵۲۶۵۰

مهدی قدیلانلو، دبیر بخش «رنگ نو» طرح «تهران به پیشواز بهار می‌رود» با اعلام این خبر گفت: هنرمندان نقاش در سرا‌سر مناطق به ساماندهی نقاشی‌های دیواری فرسوده و نابسامان و گاه خلق اثر جدید به جای نقاشی دیواری قبلی مشغول هستند. در هر منطقه وسعت نسبی حدود هزار مترمربع نقاشی دیواری فرسوده را در نظر گرفتیم که 44 هنرمند در بخش نقاشی دیواری به سطح مناطق معرفی شدند که یا با تغییرات جزئی آن طرح‌ها بازسازی یا طرح جدیدی جایگزین شود. او ادامه داد: طرح‌های در نظر گرفته در این بخش برای نقاشی‌های دیواری سطح شهر، طرح‌هایی ساده و مینی‌مال است. در واقع به شکل سنتی با نقاشی دیواری برخورد نکرده‌ایم. بیشتر هدف‌مان این بود که طرح‌ها با محیط پیرامونی هماهنگ باشد.

وی با اشاره به این‌که در این مرحله 95 درصد طرح‌ها تائید شده است و بسیاری گروه‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند، گفت: طبق قرارداد با 44 هنرمند، همه آنها باید تا بیست‌وهفتم اسفند دیوارها را تحویل سازمان زیباسازی بدهند و جریمه‌های دیرکرد زیادی برای ‌این منظور گذاشته شده است. اما از آنجا که طرح‌ها ساده و مینی‌مال است مشکلی در این میان نیست. وی درباره انتخاب رنگ‌ها نیز توضیح داد: انتخاب رنگ را به هنرمندان واگذار کردیم، اما نه به این معنا که سراغ رنگ دلخواه خود بروند، بلکه سراغ رنگ‌هایی بروند که در آن منطقه با محیط همخوان باشد و مردم منطقه هم به آن علاقه داشته باشند.

دبیر بخش «رنگ نو» طرح پیشواز بهار 93 درباره انتخاب هنرمندان نیز گفت: برخی از هنرمندان را انجمن نقاشان به ما معرفی کرده است، اما 80 درصد نقاشان توسط بدنه کارشناسی سازمان بنا به همکاری و سوابق قبلی انتخاب شدند چون پیش از این فراخوانی برای طرح‌های کم‌تراکم که با سه رنگ روی دیوار نقش ببندد داده شده و کارهایی جمع‌آوری شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها