شورا با محک طلایی

طلایی به نشانه اعتراض شورا را ترک کرد

در جریان پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران نایب رئیس شورای شهر تهران در اعتراض به شیوه اداره جلسات صحن علنی را ترک کرد.
کد خبر: ۶۵۲۰۶۴
طلایی به نشانه اعتراض شورا را ترک کرد

مرتضی طلایی امروز در توضیح ترک این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: شورای شهر تهران آیین نامه‌ای دارد که در آن شیوه اداره جلسات به صراحت تعریف شده و این موضوع را مکررا به رئیس جلسه تذکر داده‌ایم که برابر آیین‌نامه عمل کند اما متاسفانه این موضوع رعایت نمی‌شود.

وی افزود: بحثی که امروز داشتیم در مورد تبصره 23 بودجه 1393 شهرداری تهران بود که بعضی محلات محروم در پایتخت کشور وجود دارند که زیبنده پایتخت ایران اسلامی نیست و محله‌های هرندی، عودلاجان و تپه‌های عباس آباد که در آن مردم خوب و متدینی حضور دارند ولی بافت این محله‌ها نیازمند یک تحول است. چند سالی است که این موضوع را تذکر می‌دهیم اما کسی به آن توجه نمی‌کند. امروز هم در این خصوص پیشنهاد دادیم که در تبصره 23 بودجه این موضوع اضافه شود که یک بار دیگر با بی‌توجهی روبرو شد.

طلایی افزود: پیشنهاد اضافه شدن این موضوع به تبصره باعث می‌شود تا شهرداری مکلف شود در این خصوص مطالعه کند و به شورا طرح ارائه کند اما از رای گذاشتن پیشنهاد بنده امتناع می‌کنند و به آن توجهی نمی‌کنند.

وی خطاب به رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر قرار است سلیقه‌ای جلسه را اداره کنید چه ضرورتی به حضور ما وجود دارد.

وی در خصوص بررسی تبصره‌ها در کمیسیون‌های تخصصی گفت: اساسا شیوه بستن بودجه در شورای شهر تهران مغایر آیین‌نامه است و متاسفانه در گذشته و حال بودجه به شیوه‌ای بسته می‌شود که نظر اعضای شورا در آن لحاظ نمی‌شود. بودجه باید وقتی که به شورا ارائه می‌شود در اختیار همه اعضا و کمیسیون‌ها گذاشته شود تا در کمیسیون‌های تخصصی موضوعات مختلف بررسی شود و پس از طی این مراحل هر تبصره که به صحن علنی می‌آید یک مخالف و یک موافق در مورد آن صحبت کند و پیشنهادات مختلف ارائه شود.

طلایی تاکید کرد: سرانجام آخرین پیشنهاد به رای‌گیری گذاشته می‌شود و این شیوه‌ای است که آیین‌نامه به صراحت بر آن تاکید کرده است. اما متاسفانه دوستان به این روند عمل نمی‌کنند و اظهار می‌کنند آنچه که ما تصمیم گرفته‌ایم باید باشد. اما بنده چنین شرایطی را قبول ندارم و جلسه را ترک می‌کنم. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها