البته که شعار خوب، بد نیست. بخصوص اگر موجب یادآوری چیزهای خوب بشود و دردسرساز هم نشود. مثلاً شما همین شعار جدید زیست محیطی شهرداری را ملاحظه بفرمایید:«هرشهروند یک نهال»؛ جالب نیست؟ خب جالب است دیگر. اگر نبود که این قدر از سوی شهروندان درخت دوست با استقبال شدیداللحن مواجه نمی شد؛ به گونه ای که معاون خدمات شهری شهردار تهران از ادامه این طرح تا پایان اسفندماه خبر داد. خوش خبر باشی ای نسیم شمال/ که به ما می رسید زمان نهال!
کد خبر: ۶۵۱۶۴۴
هر ایرانی یک درخت

الآن بیش از هر چیزی ما و بچه هایمان نیاز به هوای پاک داریم؛ محیط زیست سبزی که اکسیژن ملت را تأمین کند. حتماً نباید کار به جاهای باریک بکشد که اکسیژن ما را کپسول های گنده اکسیژن تأمین کنند.

بسته پیشنهادی: از آنجا که طرح کاشت درخت در روزهای آخر سال،بسیار پسندیده است؛ ما نیز نه تنها از شعارخوب «هرشهروند یک نهال» استقبال می کنیم،بلکه از این هم پا فراتر می گذاریم و شعاری در سطحی فراگیرتر و ملی و کشوری مطرح می کنیم:«هر ایرانی یک درخت». و برای توسعه سطح زیرکشت، طرح های دیگری هم داریم که یواشکی عرض می کنیم:

-1 درخت قسطی: نترسید؛ دریافت نهال از شهرداری رایگان است. منظور ما از درخت قسطی این است که چون همه ما بالاخره درگیر اقساط مختلف هستیم؛لذا از هموطنان جان بخواهیم که به ازای هر قسطی که دارند،یک درخت بکارند. این شکلی، هم پرداخت به موقع اقساط از خاطرمان نمی‌رود، چون‌ همیشه جلوی چشم‌مان است؛ و هم این که به جز جنگل شمال، چند جنگل دیگرهم به مملکت اضافه می شود.

-2درخت جبرانی: مردم با خودشان عهد نمایند که هرگاه کار خبط و خطایی کردند که بعدا پشیمان شدند و به درگاه خدا استغفار کردند؛ بلافاصله یک درخت بکارند. به ازای هر گناه، یک درخت. باور بفرمایید که همین منزل و محله خود ما، بعد از مدتی تبدیل به یک پارک مشجر با درخت های سربه فلک کشیده خواهد شد. چه شود!(در این زمینه برخی مسئولان هم می توانند درخت بکارند.)

-3 درخت یارانه ای: هرکس که می خواهد یارانه یا سبد کالا بگیرد، همین فردا برود درخت بکارد. به شرطی که اگر مصلحت اقتصادی خود ملت اقتضا کرد که یارانه عوامانه از بیخ قطع شود؛ ملت از جرح دلش برندارد متقابلاً اقدام به قطع آن درختان کند.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
سلام علیكم سال نو بیشابیش مبارك
فكر بسیار خوبیست ، اما باید فكر اساسی كرد . كشور ما كم ابی دارد بس باید ای اب خرج درختهای خوب و مفید كرد .
میوه در كشور ما قیمتها ماشاء الله هر روز بالا وبالاتر میرود . بس باید در حیطة این فكر ، كاشتن درختهای میوه در نظر كرفت تا اینكه هم برای مردم كاری كرده باشیم هم در راه رضای خداوند باشد .
میدانید اگر بیست میلیون درخت میوه سیب ویا انار ویا هر میوه ای از نوع ممتاز مثلا بكاریم ن بجای درختهای بی ثمر ، سالیانه چندین میلیون تن سیب و میوه صادر میكنیم . سوای این كه قیمتها در داخل مناسب وارزان میشود ودر دسترس مردم میباشد ، میتوانیم بازارهای دنیا را تصرف كنیم.
باتشكر .. شمارا بخدا به این فكر باشید
ع منصوری
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
سلام به همه
آقا سعید
نظر خوبی دادید اما تخصصی نبود درخت میوه زود آفت زده میشود آنوقت مجبور میشم آفتكش تولید كنیم به مقدار زیاد. بعدش میریزنند سرمون هنوز به خودكفایی نرسیدید
امیر عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
به به مرحبا به اقا سعید .
والله بهترین فكری كردند
بیایید درختهای میوه بكاریم
من با این ایده بسیار موافقهم
امریكایی ها وقتی كه درختهای گردو را درشمال ایران قطع كردند ، در كالیفرنیا می كاشتند . پس بیایید میوه بكاریم تا از دنیا سبقت بگیریم

نیازمندی ها