وقتی سر سارقان شلوغ می‌شود

روزهای پایانی سال، فقط سر ما و شما و کسبه محل شلوغ نیست. سارق‌های نامرد هم فرصت سرخاراندن ندارند. امیدواریم که کلانتری‌های هر محل، بشدت همه‌شان را بگیرند و حسابی سر آنها را بخارانند. البته آنها عموما کل تن‌شان می‌خارد!
کد خبر: ۶۵۲۳۸۶
وقتی سر سارقان شلوغ می‌شود

این روزها هرجا که بازار خرید عید شلوغ باشد، احتمال حضور دزدهای کیف‌قاپ هم زیاد است و این هشداری است که پلیس به هموطنان عزیز می‌دهد. آدم باید مال خودش را سفت بچسبد که باعث زحمت نیروی انتظامی و دیگران نشود.

هشدار پلیس: «رئیس پلیس آگاهی تهران می‌گوید:سارقان معمولاً حدود 20 تا 35 سال دارند [عنایت به اصل جوانگرایی!] و با استفاده از موتورسیکلت، کیف طعمه‌های خود را به سرقت می‌برند. بیشتر دونفره عمل می‌کنند، اما کیف‌قاپ‌های ماهری هم هستند که تک‌نفره کار می‌کنند [از تبعات بی‌اعتمادی به شریک!]....» - به نقل از جراید.

بسته پیشنهادی: بهترین پیشنهادها را خود پلیس داده؛ مثلا این‌ که شهروندان، وجه زیادی به همراه نداشته باشند. رمز کارت بانکی خود را کنار کارت ننویسند. کیف را سمت راست خود بگیرند. مراقب موتورسیکلت‌ها و خودروهای مشکوک که آدرس می‌پرسند، باشند. حالا چندتا پیشنهاد هم ما اضافه می‌کنیم:

1ــ اتصال برق: یک باتری داخل کیف گذاشته شود که یک برق نسبتا ضعیف به دسته کیف وصل کند، در حدی که فقط طرف را بلرزاند و بترساند و فوقش پرتش کند. در‌دم او را نکشد. این طوری سارقان جرات نمی‌کنند به کیف اشخاص دست درازی کنند. البته الان یادم آمد که می‌توانند از دستکش استفاده کنند!

-2 تله‌گذاری: هر کس داخل جیب خودش یک تله‌موش بگذارد. چنان که تا دست دزد داخل جیب شد، بیفتد توی تله و فریاد آخش به آسمان بلند شود. چنان که هیچ دزدگیری چنان آژیری نتواند کشید که عالم و آدم، مو بر تنشان سیخ شود.

-3خرید اینترنتی: کم‌کم سازوکار سنتی خرید کردن از بازار باید تغییر کند و پیشرفته‌تر شود. یک مدلش همین خرید اینترنتی هست که در مورد برخی کالاها و خدمات انجام می‌شود. این جوری، کاسبی دزدهای داخل خیابان کساد می‌شود. موتورشان را می‌فروشند و همان را سرمایه یک کار شرافتمندانه می‌کنند. حالا ممکن است سروکله سارقان اینترنتی در این فضای مجازی پیدا شود که خب پلیس فتا هست و حتما یک فکرهایی خواهد کرد. بالاخره همه جا دزد هست. در همین ستون ما هم هست؟ چطوری؟.... اگر به مطالبم آب ببندم، شک نکنید که دزدم!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها