بنزین برخلاف بنزن که چیز خوبی نیست و آلودگی هوا به دنبال می‌آورد و مدیریت‌های پتروشیمی مملکت را زیر سوال می‌برد؛ چیز کاملا خوبی است. بنده کسانی را می‌شناسم که کارت سوختشان را بلاتشبیه مثل عکس همسرشان می‌گذارند داخل کیف یا جیب بغلشان که یک لحظه ازشان جدا نشود. اسنادش هم موجود است.
کد خبر: ۶۴۸۸۷۳
واریز آخرین بنزین؟

فلذاست که خبر واریز بنزین دولتی ارزان نیز در این سال‌ها همیشه یکی از خبرهای خوش بوده که شادی دل ملت دارای خودرو را در پی داشته و جا دارد که همین جا به نیابت این قشر از مردم از همه مسئولان و دست‌اندرکاران عزیز تشکر نمایم. (از اتاق فرمان اشاره می‌کنند که بله جا دارد!)

چند روز گذشته در جراید یک خبر دوپهلویی آمده بود که باعث شد تا صبح از این پهلو به آن پهلو بغلتیم و خوابمان نبرد. ما که خودرو نداریم، این حالت را داشتیم؛ حالا تصور بفرمایید آنهایی که خودرو دارند - و گاهی دوسه تا هم دارند‌-چه حالتی دارند.

اصل خبر: «همزمان با بایگانی شدن موضوع افزایش قیمت بنزین به 1050 تومان تا شب عید، آخرین سهمیه بنزین 400 تومانی خودروهای شخصی در سال 92،به کارت سوخت آنها واریز شد.

ضمن آن‌که با اجرای مرحله دوم ساماندهی سهیمه بنزین کارت‌های سوخت، سهمیه ویژۀ بنزین برخی از خودروها به سهمیه عادی تبدیل شد.» - به نقل از جراید حساس

بسته پیشنهادی: از آنجا که هرگونه تغییری در قیمت بنزین، هرچند که همواره در مقام حرف گفته شده که هیچ تاثیر سوئی بر دیگر اقلام و اجناس ندارد، اما در مقام عمل مشاهده شده که تاثیر داشته است؛ بنابراین بر بنده شرمنده هم که فاقد هرگونه خودرو ــ حتی در حد یک موتورــ می‌باشم، لازم است که عرایضی در این باب داشته باشم تا سوخت نشده:

1ـ شفاف‌سازی: چون صحبت از اجرای مرحله دوم هدفمندی از آغاز سال آینده در میان است و ایضا مرحله دوم ساماندهی سهمیه بنزین کارت سوخت، از این‌رو حق بدهید که دچار شک و شبهه شویم که آیا این واریز جدید بنزین دولتی، آخرین واریز امسال است یا کلا آخرین واریزاست و رفت جایی که عرب نی انداخت؟ بنابراین زودتر شفاف‌سازی خبری شود که جمعی از ملت به همراه خانواده‌هایشان از نگرانی درآورده شوند.

2ـ عکس یادگاری: حتما که آدم نباید از صحنه‌های عاطفی، اجتماعی و خانوادگی و این چیزهای معمول و متداول زندگی عکس بیندازد؛ خب گاهی در آلبوم آدم،یک عکس یادگاری اقتصادی هم کلی می‌تواند برای خود شخص و اطرافیانش خاطره‌انگیز باشد.

به این دلیل تا دیر نشده، با یک دبه یا سطل بنزین 400تومانی عکس یادگاری بیندازید. می‌توانید مثلا سال‌های بعد آن را به بچه‌تان نشان بدهید و بگویید: می‌بینی پسرم، این منم بابات، اینم بنزین 400 تومانی خدابیامرز که بابات رو در آورد!

3ـ پخش ترانه: در جایگاه‌های سوخت و پمپ‌بنزین‌های کشور، آهنگ‌هایی متناسب و هدفمند و ساماندهی شده پخش شود که کم‌کم دل‌ها آماده شود. مثلا پخش این ترانه آهنگین و اثربخش از زبان بنزین که: «مرا بزن... مرا بزن... برای آخرین بار... تو را خدا نگهدار... که می‌روم به سوی افزایش...»... و الی آخر که اگر دستمزد خوبی بدهند، ترانه را تا تهش ادامه می‌دهم. از آقای کاکایی عزیز و افشین یداللهی نازنین شنیدم که برای هر ترانه، پول خوبی می‌دهند؛ البته ترانه خوب، نمی‌دانم؛ والله اعلم!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
سعید455
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
بقول استادداریوش كاردان (دست اندرپایان) !
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
اینم كه میدن غنیمته یه قطره هم نباید رو زمین بریزه
محوظیان
Australia
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
با سلام
احتراما به استحضار میرساند پس افرادی كه در كارت سوخت آنها بنزین ذخیره دارند چه می شود.؟
لطفا با توجه به صرفه جویی های لازم كه انجام شده است دستور فرمائید بنزین این افراد ذخیره گردد. با تشكر
منصوری
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
سلام آقارضا ممنون نگران حال مافقرای پیكان سوارپر مصرف هستی

بایه قند پهلو این تلخیها شیرین میشه نقطه سرخط

نیازمندی ها