اعضای باند از مجرمان سابقه‌داری هستند که با پرسه‌زدن در خیابان‌ها و مشاهده خودروهای روشن، در یک لحظه آن را سرقت می‌کردند

باند سرقت خودرو‌های روشن منهدم شد

سارقان خشن که با حمله به راننده‌ها، ده‌ها دستگاه خودرو را سرقت کرده بودند، در عملیات ویژه پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۵۱۱۶۷

به گزارش پلیس آگاهی تهران، روز پنجم دی ماموران کلانتری 161 ابوذر هنگام گشتزنی، به سرنشین یک دستگاه خودروی لیفان مشکوک و در بررسی‌های اولیه دریافتند خودرو روز گذشته در منطقه فلاح سرقت شده است و با متوقف کردن خودرو، راننده را دستگیر کردند. با دستور بازپرس شعبه سیزدهم دادسرای ناحیه 27، متهم برای تحقیقات در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با شروع رسیدگی به پرونده، مالک خودرو به کارآگاهان گفت: برای لحظه‌ای از خودرو پیاده شده بودم که شخصی آن را سرقت کرد. متهم به نام عباس نیز با اعتراف به سرقت، همدستش علی را به عنوان سارق اصلی معرفی و عنوان کرد: با یک خودروی پراید در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم که متوجه راننده یک دستگاه خودروی لیفان شدیم که با روشن گذاشتن خودرو قصد برداشتن وسیله‌ای از صندوق عقب خودرو را داشت و علی نیز از فرصت استفاده کرد و آن را دزدید.

با اعتراف متهم به ده‌ها فقره سرقت خودرو به این شیوه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که خودروی روشن آنها سرقت شده بود.

در یکی از سرقت‌ها که متهم به سرقت یک دستگاه خودروی پژو 206 صندوقدار اعتراف کرده بود، کارآگاهان موفق به کشف این خودرو در منطقه پاسگاه نعمت‌آباد شدند که سارقان پس از سرقت لاستیک‌ها و وسایل داخل آن از جمله سیستم پخش خودرو، آن را رها کرده بودند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی مخفیگاه عضو اصلی باند به نام علی در شهرک ولیعصر، کارآگاهان به مخفیگاه وی اعزام و با دستگیری این فرد، موفق به دستگیری دو نفر دیگر از همدستان وی به نام‌های بهزاد و مجید در این محل شدند.

با کشف دو دستگاه خودروی سواری پرشیا و 206 صندوقدار از مخفیگاه متهمان، در اعتراف آنها معلوم شد متهمان در چند فقره از سرقت‌ها، مالباختگان را بشدت زخمی و خودرو‌های آنها را سرقت کرده‌اند.

با کشف دو خودرو (پرشیا و 206 صندوقدار) دارای سابقه سرقت از مخفیگاه متهمان، کارآگاهان با بررسی سیستم جامع پلیس اطلاع یافتند آنها هشتم بهمن با استفاده از خودروی پرشیای سفید قصد زورگیری یک دستگاه خودروی سواری در منطقه پاسگاه نعمت‌آباد را داشتند که به علت حضور شهروندان و با وجود مجروح کردن راننده خودرو، موفق به سرقت نشده و از محل متواری شده‌اند.

سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت انواع خودروهای پرشیا، پراید، سمند، پژو 206، لیفان و... به شیوه موتور روشن و کشف انواع سلاح سرد از آنها و شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان، دستور انتشار تصاویر متهمان بدون پوشاندن چهره از سوی قاضی پرونده صادر شده است.

از مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایت خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر، انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها