دانشگاه آزاد، قهرمان زودهنگام لیگ پینگ‌پنگ

صابری: تیم ملی به اندازه ما اردو برگزار نکرد

لیگ پینگ‌پنگ امسال با وجود تمام مشکلاتی که در سر راهش قرار داشت، روزهای آخرش را سپری می‌کند. لیگی که در ابتدای آغازش، حدود چهار ماه تاخیر داشت. از طرف دیگر، تشکیل دولت جدید، تغییرات فراوانی را در شرکت‌های دولتی به وجود آورد که تیمداری برخی باشگاه‌ها را به اما و اگر کشانید. از همه مهم‌تر، لیگی که هر سال با حداکثر 9 تیم برگزار می‌شد، امسال کارش را فقط با چهار تیم شروع کرد. با وجود تمام این مسائل، حالا دور رفت این لیگ به پایان رسیده و دو بازی هم از دور برگشت انجام شده است. با توجه به کم بودن تعداد تیم‌ها هم‌ قهرمان لیگ کمی زودتر از همیشه مشخص شده است. دانشگاه آزادی که ابتدا قصد نداشت به لیگ تیم بدهد، حالا باید جشن قهرمانی‌اش را برگزار کند. حمید صابری، سرمربی تیم صدرنشین لیگ برتر پینگ‌پنگ، از شرایط بازیکنانش و همچنین تمهیداتی که از ابتدا برای قهرمانی تیم در نظر گرفته شده بود، می‌گوید.
کد خبر: ۶۵۱۰۳۵

قصد تیمداری در لیگ را نداشتید، اما حالا فاصله زیادی با قهرمانی ندارید.

بله، دانشگاه آزاد ابتدا قصد نداشت برای این فصل در لیگ شرکت کند، اما با حضور دادکان در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی حمایت بیشتری از تیم ما شد و خوشبختانه توانستیم بازیکنان‌مان را جمع کرده و تیم خوبی تشکیل دهیم. تا به اینجای کار هم علاوه بر پیروزی‌های دور رفت، به دو پیروزی جدید در دور برگشت دست یافته‌ایم که در مجموع راه قهرمانی را برایمان هموار کرده است.

از شرایط بازیکنان‌تان راضی هستید؟

چرا که نباشم. نیما عالمیان که به نظر من نخبه‌ای در این رشته محسوب می‌شود و باید او را جدی بگیریم تا به حال در ایران فقط مقابل نوشاد شکست خورده است. مدیا لطف‌الله نسبی هم جوانی پرانگیزه و بااستعداد است. درباره افشین نوروزی هم باید بگویم او امسال دوباره در تیم ما احیا شد و توانایی‌های قبلی‌اش را برگرداند. تا به حال فقط شایان ملکی نتوانسته نتایج خوبی کسب کند که آن هم به بیماری‌اش بر‌می‌گردد. در مجموع بچه‌ها واقعا برای پیروزی هم‌قسم شده و تمام تلاششان را در بازی‌ها به کار گرفته‌اند.

از تصمیم جدید فدراسیون مبنی بر تقسیم ملی‌پوشان در باشگاه‌های مختلف راضی بودید؟

به نظر من این کار باید خیلی زودتر انجام می‌شد. با این کار قدرت تیم‌ها تقسیم شد و رقابت بازیکنان جلوه حرفه‌ای‌تری داشت. همچنین به نظر من با این راهکار همه تیم‌ها برای قهرمانی می‌جنگند و نتایج از قبل قابل پیش‌بینی نیست. همین موضوع هیجان لیگ را هم افزایش می‌دهد.

اردوهایی را که برای تیم می‌گذاشتید چقدر در نتیجه‌تان تاثیرگذار بود؟

قطعا بچه‌ها با همین اردوها رشد کردند. ما از ابتدای فصل چند اردوی فشرده برای تیم ترتیب دادیم. در تمام اردوها که حدود یک هفته تا ده روز طول می‌کشید، بچه‌های شهرستانی را هم به تهران می‌آوردیم. اردوها، هم از نظر فنی و هم از نظر رسیدگی به غذا و محل استراحت‌کیفیت خوبی داشت. بدنسازی و برنامه استخر خوب برایشان در نظر گرفتیم تا در یک شرایط حرفه‌ای تمرین کرده و مسابقه دهند. در این مدت تیم ملی به اندازه ما اردو نداشت. حالا هم نتیجه زحمات تیم و بازیکنان همین قهرمانی خواهد بود.

اما با وجود این، شکایت‌هایی هم نسبت به بودجه ابتدایی تیمتان داشتید.

همین الان هم به هیچ‌وجه سرمایه تیم ما با سایر باشگاه‌ها قابل مقایسه نیست. ما مشکل کم نداشتیم. بودجه کلی تیم ما نصف تیم‌هایی مثل پتروشیمی همدان است. بازیکنی مثل نیما عالمیان، قراردادش را با 40 درصد کاهش دریافت کرد، اما بدون توجه به این موضوع برای تیم جنگید. مشکلات زیادی داشتیم، اما خوشبختانه همه باهم کنار آمدند تا تیم به هدفش برسد.

نظرتان درباره لیگ امسال چیست؟

همیشه ورزش ما با کمبودهای موجود کنار آمده و سعی کرده در هر شرایطی راه خودش را بیابد. پینگ‌پنگ هم با وجود این‌که آنچنان از سوی مسئولان اصلی ورزش کشور حمایت نمی‌شود، تلاش می‌کند مسیر خود را با وجود مشکلات طی کند، اما امسال فقط چهار تیم در لیگ حضور داشتند که فکر می‌کنم این مساله در شأن ورزش کشور ما نیست. باید سعی کنیم نهادهای خصوصی را وارد این رشته کنیم تا با حمایت اسپانسرها و همچنین بخش‌های خصوصی پینگ‌پنگ هم از نظر مالی حمایت شود و هم این‌که با افزایش حضور تیم‌ها خود را به مردم معرفی کند. به نظرم این وظیفه‌ای است که فدراسیون باید مسئولیتش را به عهده بگیرد.

نیلوفر حامدی ‌‌/‌‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها