حمایت تماشاگران و تجربه آسیایی، سلاح تراکتورسازی و سپاهان در روز دوم لیگ قهرمانان‌ آسیاست

جدال نمایندگان ایران با عربستان و قطر

همان طور که امروز تراکتورسازی در آغاز دومین تجربه آسیایی‌اش به حمایت پرشور هوادارانش چشم دوخته، سپاهان نیز در قطر همه توانمندی‌ها و تجارب آسیایی‌اش را به کار می‌گیرد تا السد را زمین‌گیر کند و شب خوبی را برای فوتبال ایران رقم بزند.
کد خبر: ۶۴۹۹۹۵

پس از آن‌که شب گذشته استقلال و فولاد خوزستان کار خود را در عرصه لیگ قهرمانان آسیا آغاز کردند، امروز و امشب نیز نوبت به قرمزپوشان تبریز و زردپوشان اصفهانی می‌رسد تا در مصاف با حریفان آسیایی برای کسب افتخار و نمایش قابل قبول تلاش کنند، دو تیمی که با حریفان قدری همگروه شده‌اند. در این میان ابتدا نگاهی می‌اندازیم به شرایط تراکتورسازی، تیمی که به قول مدیرعامل سابق آن در این فصل بیش از 14 میلیارد تومان هزینه کرده و از همان روز اول حساب ویژه‌ای روی دومین حضور پیاپی خود در لیگ قهرمانان آسیا باز کرده است. این تیم تبریزی گرچه در لیگ برتر ناکام ماند، اما با قهرمانی در جام حذفی روحیه‌ای دوچندان یافت و بسیاری بر این عقیده‌اند شکست 3 بر صفر شاگردان تونی مقابل راه‌آهن در هفته گذشته، ریشه در بازی امروز آنها مقابل الاتحاد دارد. در حقیقت آنها خواستند انرژی خود را برای این بازی حساس ذخیره کنند.

تراکتورسازی بخوبی می‌داند جایی که با العین ، تیم رده هشتمی لیگ امارات و ستاره‌ای به نام آساموا جیان مرد 18 گله فوتبال امارات و لخویا پیشتاز مقتدر لیگ قطر با مهاجمان زهرداری چون یوسف مساکنی 12 گله و آندرس کوینتانای 11 گله همگروه است، امتیاز بازی‌های خانگی ارزش دوچندانی دارد. حتی اگر نخستین بازی گروه مقابل الاتحاد تیم نامدار و پرافتخار عربستانی باشد، تراکتورسازان نباید براحتی از کنار سه امتیاز خانگی این بازی بگذرند. الاتحاد که در آخرین بازی لیگ عربستان 2 بر یک مغلوب الرعد شده، با آمار گلزنی جالب 40 گل زده و 40 گل خورده در رده ششم لیگ عربستان قرار دارد و بهترین گلزن این تیم مختار فلاته با 17 گله صدرنشین کنونی گلزنان عربستان است. به عبارتی این تیم همان طور که خط دفاع به نظر متزلزل می‌رسد از خط حمله زهرداری دارد که البته به قول بازیکنان تراکتورسازی از نقطه نظر آنالیزی و شناخت حریف، مشکلی نیست؛ چرا که به‌زعم آنها تونی اولیویرا، حریف عربستانی را مثل کف دست می‌شناسد.

تونی در آستانه این بازی، دیروز در یک نشست خبری اظهار کرد: می‌دانیم که با باشگاهی بزرگ و با سابقه طرف هستیم. من سال 2005 در این تیم حضور داشتم و به آنها احترام می‌گذاریم، اما مصمم به شکست الاتحاد هستیم چون می‌دانیم گروه سختی داریم و باید این تورنمنت را خوب آغاز کنیم.

خبرنگاری از سرمربی پرتغالی تراکتورسازی درباره صحبت‌های سرمربی الاتحاد مبنی بر غیبت کریمی و دقیقی در این بازی پرسید که او گفت: نمی‌دانم مربی الاتحاد چه گفته، اما فردا در زمین خواهید دید که چه بازیکنانی به میدان می‌روند.

اولیویرا درباره هواداران تیمش بیان کرد: من از هواداران برای حضور در ورزشگاه دعوت می‌کنم و حضور آنها در بازی انگیزه بیشتری به ما می‌دهد. ان‌شاءالله به استادیوم بیایند و تیم را حمایت کنند.

کرانچار: برای شکست حریف قطری آماده‌ایم

اما در گروه چهارم، سپاهان در حالی از ساعت 19 امشب مهمان السد قطر است که شرایط این گروه مانند گروه سوم برای نماینده فوتبال کشورمان سخت به نظر می‌رسد. در این گروه الهلال عربستان، تیم رده دومی لیگ این کشور با دو مهاجم 15 و 13 گله اش یعنی نصر الشمرینی و تیاگو ته‌وس و الاهلی، صدرنشین لیگ امارات با دو مهاجم خارجی و گلزن خود به نام‌های گرافیته و سی‌اِل 13 و 11 گله حضور دارند. میزبان امشب سپاهان یعنی تیم السد در حال حاضر با 37 امتیاز، 43 گل زده و 26 گل خورده در رده سوم لیگ قطر قرار دارد. تیمی که بهترین گلزنانش رودریگوتاباتا و ابراهیم فلفان 9 گله هستند و در آخرین بازی خود 4 بر 2 الخور را شکست داده و دست‌کم روی کاغذ آسان‌ترین حریف برای سپاهان محسوب می‌شود.

در‌آستانه این بازی زلاتکو کرانچار، سرمربی سپاهان به بیان این‌که السد قطر با کادرفنی خوب و ستارگانی همچون رائول گونزالس شانس صعود به مرحله بعد را دارد، اظهار کرد: به هر حال بازی سختی را در برابر السد پیش رو داریم. دو سال پیش سپاهان در دو بازی رفت و برگشت السد قطر را شکست داد و تیم ملی ایران هم تیم ملی قطر را مغلوب کرد و حال نیز سپاهان با تکیه به ملی‌پوشان و دیگر بازیکنان با کیفیتی که در اختیار دارد مصمم است باز هم السد را مغلوب کند.

وی افزود: البته فراموش نمی‌کنیم که السد قطر با کادر فنی خوب و ستارگانی همچون رائول قطعا می‌تواند یکی از شانس‌های صعود از گروه ما باشد و حریف قدرتمندی محسوب می‌شود اما در گام اول هدف‌مان این است که از گروه صعود کرده و در ادامه رقابت‌ها موفق ظاهر شویم.

کرانچار ادامه داد: نگاهی به رقبایمان در گروه می‌تواند سختی‌ها و دشواری‌ها و قدرتمندی حریفانمان را مشخص کند. الهلال و السد از قهرمانان آسیا و کشورهای خود بوده‌اند. الاهلی امارات هم از تیم‌های موفق امارات و آسیاست. بنابراین همه تیم‌های این گروه برای صعود کار سختی دارند.

کرانچار یادآور شد: سپاهان با تجربه بالای آسیایی در با کارنامه درخشانی که در اختیار دارد باید در این رقابت‌ها درخشان ظاهر شود و ما برای تحقق این هدف تلاش می‌کنیم.

برنامه بازی​های امروز، نتایج دیروز

برنامه بازی‌های امروز:

گروهC : تراکتورسازی ـ الاتحاد عربستان (ساعت 16)، العین امارات ـ لخویای قطر (19 و 30 دقیقه)

گروه D: السد قطر ـ سپاهان(19)، الهلال عربستان ـ الاهلی امارات (20 و 55 دقیقه)

گروه G: جونبوک موتورز کره جنوبی ـ یوکوهامای ژاپن (13 و 30 دقیقه)، گوانگ جو چین ـ ملبورن ویکتوری استرالیا (15 و 30 دقیقه)

گروه H: وسترن سیدنی استرالیا ـ اولسان هورنگ کره جنوبی (12)، کاوازاکی ژاپن ـ گوئیژورن چین (13 و 30 دقیقه)

نتایج بازی‌های دیروز:

گروه E: شاندونگ لیوننگ (چین) یک ـ بوریرام (تایلند) یک، پوهانگ استیلرز (کره‌جنوبی) یک ـ سرزو اوزاکا (ژاپن) یک

گروه F: سنفرنس هیروشیما (ژاپن) یک ـ بیجینگ گوان (چین) یک، اف‌سی سئول (کره جنوبی) 2ـ سنترال کوئیست (استرالیا) صفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها