آمریکا قصد حمله سایبری به سوریه را داشت

در مدت کوتاهی پس از آغاز درگیری‌های خونین سوریه در بهار 2011، پنتاگون و آژانس امنیت ملی آمریکا طرح حملات پیچیده سایبری به ارتش سوریه و ساختار فرماندهی بشار اسد را تدارک دیدند، اما با اجرای آن مخالفت شد. این خبر را روزنامه نیویورک تایمز در قالب گزارشی منتشر کرده است.
کد خبر: ۶۴۹۹۴۲

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، هدف از این حمله سایبری ایجاد اختلال در توانایی حملات هوایی ارتش سوریه و تاسیسات تولید موشک این کشور بوده است. به گفته یک مقام سابق آمریکایی، چنین طرحی چراغ‌ها را برای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه خاموش می‌‌کرد. به گفته مقامات آشنا با این طرح، هر چند چنین حمله‌ای هزینه و تلفات کمی داشت و می‌توانست برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا که با مداخله مستقیم در بحران سوریه مخالف بود، جایگزین مناسبی باشد، اما وی پس از بررسی روش‌های این طرح‌ها، آنها را رد کرد.

به گزارش مهر، یکی از مقامات پنتاگون گفته است: اجرای این عملیات سایبری نکات جدیدی را به اسد نشان می‌داد و این امکان وجود داشت که جریان اجرا به گونه دیگری رقم بخورد. گفته می‌شود یکی از بحث‌های اصلی مطرح در دولت اوباما این بوده که در صورت حمله سایبری به تاسیسات سوریه واکنش سوریه، روسیه و ایران به این حمله چگونه خواهد بود؟

در یک خبر دیگر مربوط به تحولات سوریه، بشار اسد در سخنانی یک بار دیگر بر لزوم رویارویی با اندیشه‌های تکفیری که هدف آن ایجاد ناآرامی در جامعه است، تاکید کرد. به گزارش ایسنا، وی در دیدار با رهبران حزب بعث در دمشق بر اهمیت شهر دمشق و ویژگی‌های آن از لحاظ میراث اسلامی و مسیحی تاکید کرد و گفت: پایداری دمشق در طول بحرانی که کشور با آن رو به روست نقش اساسی در پایداری سوریه داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها