خرید 1.5 میلیارد تومانی کتاب از ناشران

عضو هیأت خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر خرید نزدیک به 15 میلیارد ریال کتاب، درباره‌ دیگر فعالیت‌های این جمع به ارائه توضیحاتی پرداخت.
کد خبر: ۶۴۹۹۳۲

علی‌اصغر محمدخانی به ایسنا گفت: در پنج جلسه‌ گذشته نزدیک به 15 میلیارد ریال کتاب خریداری شده است که حدود 800 عنوان با شمارگان ۱۳۰ هزار کتاب را شامل می‌شود و در حوزه‌های ادبیات، تاریخ و جغرافیا، دین، زبان، علوم اجتماعی، علوم خاص و کاربردی، فلسفه و روان‌شناسی، کلیات و هنر بررسی و خریداری شده است. او درباره‌ بودجه‌ هیأت خرید نیز متذکر شد: بی‌شک با توجه به وضع اعتباری و مشکلاتی که دولت از نظر اقتصادی با آن روبه‌روست به نسبت گذشته از اعتبارات کمی برخوردار است، ولی سعی می‌شود با دقت، اهمیت و حساسیت بیشتری، کتاب‌های منتشر شده بررسی و خریداری شود.

محمدخانی بیشترین کتاب‌های خریداری‌شده را در حوزه‌ دین و ادبیات عنوان کرد و گفت: برای دقت بیشتر در خرید آثار ادبی قرار شده است کارگروه ادبیات کودک و نوجوان و کارگروه ادبیات داستانی با حضور کارشناسان این حوزه تشکیل شود که هیات از نظرات کارشناسان بهره‌مند شود و با تامل و فرصت بیشتری رمان‌ها و مجموعه‌ داستان‌های کوتاه چه در حوزه‌ تالیف و چه در حوزه‌ ترجمه بررسی و خریداری شود. در حوزه‌ آثار علمی، مبنای خرید، آثاری است که ویژگی علم برای همه را داشته باشد و مورد استفاده مخاطبان گسترده‌تر قرار گیرد.

کامران فانی، محمدعلی مهدوی‌راد، علی اوجبی، محمدکاظم شمس، احمد کمالی‌نژاد، مصطفی امیدی و حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی دیگر اعضای هیات خرید کتاب معاونت فرهنگی ارشاد هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها