ارکستر 200 نفره «کارمینا بورانا» را در ایران می‌نوازد

145 خواننده، کارمینا بورانا را می خوانند

گروه کر شهر تهران و گروه کر فرهنگسرای بهمن روزهای میانی اسفند ماه سال جاری یکی از معروف ترین آثار کارل ارف یعنی «کارمینا بورانا» را برای علاقه‌مندان موسیقی اجرا می کند.
کد خبر: ۶۴۹۸۴۶
145 خواننده، کارمینا بورانا را می خوانند

این کنسرت روزهای 16 تا 18 اسفند به رهبری مهدی قاسمی در تالار وحدت اجرا می شود که در آن اثر محبوب و مشهور «کارمینا بورانا» کارل ارف با همراهی یک ارکستر 200 نفره متشکل از خوانندگان و نوازندگان برای علاقه مندان موسیقی اجرا خواهد شد.
در این کنسرت گروه کُری با 145 خواننده، گروه کُر کودکان با 20 خواننده و همچنین ارکستری با 35 نوازنده شامل سازهای زهی، بادی چوبی، بادی برنجی، سازهای کوبه ای و پیانو به اجرای «کارمینا بورانا» می پردازند.
«کارمینا بورانا» قطعه آهنگی اثر کارل ارف در فاصله سال های 1935 و 1936 بر اساس مجموعه ای از اشعار قرون وسطی که اوایل قرن 19 میلادی در صومعه ای در باواریا پیدا شد، ساخته شده است. این اثر از عظیم ترین و مشهورترین قطعات موسیقی کلاسیک در جهان است.
گروه کر شهر تهران در سال 1378 توسط مهدی قاسمی تشکیل شد. این گروه در کنار اجرای رپرتوار کلاسیک خود شامل قطعاتی از دوره باروک تا معاصر، قطعاتی از موسیقی محلی ایران، آثار آهنگسازان معاصر ایرانی، موسیقی فیلم را نیز به اجرا گذاشته و همچنین در ضبط آثار آهنگسازان معاصر ایرانی مشارکت داشته است.
گروه کر فرهنگسرای بهمن نیز در سال 1380 تشکیل شد و تا کنون کنسرت های متعددی در تهران و شهرستان ها اجرا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها