گفت​وگو با مهدی رحمتی، دروازه‌بان استقلال:

استقلال را از بیرون قضاوت نکنید

پس از حدود یک سال از جدایی دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران از این تیم، حالا زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت احتمالی او به این تیم به گوش می‌رسد. دیدار رحمتی و کرش در حاشیه مراسمی با حضور این دو و صحبت‌های امیدوارکننده سرمربی تیم ملی ایران درباره رابطه‌اش با رحمتی این نوید را به فوتبال‌دوستان ایرانی می‌دهد که شاید تا آغاز مسابقه‌های جام جهانی این دروازه‌بان بار دیگر به اردوی تیم ملی ایران دعوت شود. با این همه او درباره این مبحث حرفی نمی‌زند و همه فکر و ذکرش را معطوف به بازی‌های لیگ و آسیایی استقلال کرده است.
کد خبر: ۶۴۸۴۴۹

در بازی با منتخب کیش چه اتفاقی برایت رخ داد که استقلالی‌ها را نگران خودت کردی؟

از این بابت متأسفم و از دوستانی که در آن مدت برایم پیام فرستادند و جویای حالم شدند متشکرم. حدود دقیقه 74 یا 75 بازی بود که یک توپ، پشت دفاع ما جلوی پای بازیکن حریف افتاد و او را در موقعیت تک به تک با من قرار داد. من طبق معمول برای دفع توپ جلو رفتم تا آن را بزنم که بازیکن حریف مثل یک شهابسنگ که با سرعت به سمت من می‌آمد به من برخورد کرد و ترمزش برای توقف کردن استوک‌هایش شد که روی بازوی من قرارشان داد (خنده مهدی). البته الان این حرف خنده‌دار به نظر می‌رسد، چون در آن لحظه شدت برخورد به اندازه‌ای بود که همه گفتند بازوی من شکست و درد وحشتناکی در آن قسمت دستم احساس کردم و دیگر نتوانستم به بازی ادامه دهم. شکر خدا پس از بازی با معاینات دکتر ستوده (پزشک همراه تیم) مشخص شد که ضربه، آسیبی به بافت استخوانی دستم وارد نکرده و فقط ماهیچه‌های دستم دچار کوفتگی و بعضا پارگی شده بود.

این حادثه نگرانت کرد؟

البته که نگران شدم، چون ما ششم اسفند باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم و از طرفی هم بازی‌های دشواری در لیگ برتر داریم که باید برای قهرمانی با تیم‌های سرسختی مانند فولاد و سپاهان بجنگیم و اگر این اتفاق به شکلی دیگر به پایان می‌رسید، خیلی ناراحت می‌شدم.

با آن بازیکن که تو را مصدوم کرد، چه کردی؟

چه کار باید می‌کردیم؟ او که از عمد این کار را نکرده بود. خودش هم از این بابت خیلی ناراحت شده بود و وقتی بازی به پایان رسید به رختکن ما آمد و گفت تحت تأثیر بازی برابر استقلال، کمی بازی را زیادی جدی گرفته بود و ابراز پشیمانی می‌کرد. او قبل از آن که ما کیش را ترک کنیم هم به دیدنم آمد و قصد داشت از من دلجویی کند.

حضور مبعلی در استقلال می‌تواند کمکی در لیگ قهرمانان آسیا به شما بکند؟

ایمان یک بازی‌ساز خوشفکر است و در بازی هر تیمی موثر است. او در واقع باید بتواند در استقلال جای خالی مجتبی جباری را برای ما پر کند. او در‌کیش نشان داد توانایی این کار را دارد.

بازی با الشباب عربستان را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

لیگ آسیایی با مسابقات داخلی متفاوت است و شرایط دیگری دارد. این تیم شاید در لیگ عربستان جایگاه خیلی خوبی نداشته باشد، اما یک تیم عربستانی است و بازیکنان خوبی دارد که برخی از آنها می‌توانند در یک لحظه نتیجه بازی را تغییر دهند. بنابراین باید با دقت کافی برابرشان بازی کنیم.

زوج تونی و مبعلی در میانه زمین می‌توانند جای خالی جباری را پر کنند؟

مجتبی دوست خوب من است و برایش در لیگ قطر آرزوی موفقیت می‌کنم. او بازیکن خیلی خوبی در پست خودش است و قطعا کسی نمی‌تواند منکر توانایی‌هایش شود، اما اکنون که او نیست باید با استفاده از همین بچه‌هایی که در تیم هستند کار را پیش ببریم و من شک ندارم مبعلی در لیگ آسیایی و کاروالیو در آنجا و لیگ خودمان قطعا کمک حال استقلال خواهند شد.

اوضاع استقلال را در لیگ چطور می‌بینی؟

شرایط ما بد نیست و با آن که یکی دو تا از بازیکنان مان از جمع بچه‌ها جدا شده‌اند، باز هم توانستیم شاکله اصلی تیم را بازیابی و دوباره در مسابقات امتیازهای خوبی کسب کنیم. امیدوارم این روند به قهرمانی‌مان منجر شود.

اما برخی از نحوه امتیازگیری استقلال ایراد می‌گیرند و این سیستم دفاعی و بردهای یک بر صفری‌تان را نمی‌پسندند.

خب، اگر آنها با این همه مشکل کار بهتری از دستشان برمی‌آید، بیایند و تیم را اداره کنند. من خودم یکی از بازیکنانی هستم که در این مدت بیش از همه برای کمک به تیم با مسئولان استقلال در ارتباط هستم و می‌بینم که آقای فتح‌الله‌زاده و دوستانشان در باشگاه از چه راه‌هایی برای سرپا نگه داشتن تیم تلاش می‌کنند. من هم حتی در پاره‌ای اوقات برای وصول درآمدهای باشگاه به این عزیزان کمک می‌کنم تا باشگاه لنگ نماند. علتش هم این است که بودجه دولتی‌‌که برای استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته شده به ما پرداخت نشده و مسئولان باشگاه با مشکلات فراوان و جذب چند اسپانسر تیم را اداره می‌کنند. از طرفی هم مدیریت آقای قلعه‌نویی در اداره تیم و رابطه خوبی که او با بازیکنان دارد سبب شده تا همه بچه‌ها با درک شرایط باشگاه، کار را به نحوی پیش ببرند که لطمه‌ای به کلیت کار وارد نشود و هم تیم نتایج خود را کسب کند و هم بازیکنان کم‌کم به پولشان برسند. در این میان مصدومیت‌ها و جدایی بازیکنانی مانند منتظری و نکونام را هم اضافه کنید. آنها‌ که می‌گویند استقلال بد بازی می‌کند و فقط نتیجه می‌گیرد، لب گود نشسته‌اند و داخل ماجرا نیستند.

پیش‌بینی شما از پایان لیگ چیست؟

کار سختی پیش روی هر دو سه تیم مدعی قهرمانی وجود دارد و تا بازی‌ها برگزار نشود اصلا نمی‌توان پیشداوری کرد. ما که هم‌قسم شده‌ایم تا بار دیگر قهرمانی را از آن استقلال کنیم و قطعا سپاهانی‌ها و فولادی‌ها هم با این انگیزه کار می‌کنند. باید صبر کرد، ما که هدفمان قهرمانی است.

نیم‌فصل دوم عملکرد بهتری نسبت به نیم‌فصل اول داشتی. دلیل خاصی داشت؟

وقتی تیمی گل می‌زند تمام عوامل تیم در گل زدن سهیم هستند و برعکس آن هم دقیقا صدق می‌کند. در نیم‌فصل اول کل تیم ما این هماهنگی را که در نیم‌فصل دوم داریم ، نداشتند و در فصل بدنسازی هم نیمه اصلی تیم با ما نبودند. این مسائل باعث شد‌ کمی در بخش گلزنی ضعیف باشیم. همین ‌موضوع در سیستم دفاعی تیم هم نمود داشت، اما دیدید که در نیم‌فصل دوم ما با شرایط بهتری در لیگ حاضر شدیم و توانستیم کمتر گل بخوریم و بالطبع نتایج بهتری هم کسب کنیم.

این موضوع ربطی به شرایط روحی تو نداشت؟

خیر، من همیشه درون زمین شرایط روحی خوبی دارم.

اما برخی معتقد بودند که با جدی شدن زمزمه بازگشت تو به تیم ملی در نیم‌فصل دوم عملکردت هم بهتر شده و این را ناشی از شرایط خوب روحی‌ات قلمداد می‌کردند.

خیر، این دو موضوع هیچ ارتباطی به هم ندارد و علت کمتر گل خوردن استقلال در نیم‌فصل دوم را شرح دادم.

خبر بازگشتت به اردوی تیم ملی تا چه حد جدی است؟

دوست ندارم در این باره صحبت کنم.

دوست داری به تیم ملی برگردی؟

پوشیدن پیراهن تیم ملی آرزوی هر فوتبالیستی است و فکر می‌کنم کسی نیست که دست رد به سینه تیم ملی کشورش بزند.

رابطه‌ات با کرش خوب شده؟

ما رابطه بدی نداشتیم.

فکر می‌کنی در اردوی آخر تیم ملی نام تو هم در جمع بازیکنان ایران باشد؟

من از این موضوع اطلاعی ندارم، ولی هر زمان که نیاز باشد با تمام وجود در خدمت تیم ملی خواهم بود.

نظرت درباره قرعه‌کشی ایران در جام جهانی چیست؟

برای تیم ملی در برزیل آرزوی موفقیت می‌کنم.

فکر می‌کنی بتوانیم از دور اول به دور دوم صعود کنیم؟

امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

در جام جهانی طرفدار کدام تیم هستی؟

فقط ایران.

فکر می‌کنی کدام تیم قهرمان جام جهانی شود؟

هر تیمی که شایستگی‌اش بیشتر باشد. البته چون این دوره در برزیل برگزار می‌شود این احتمال بیشتر است که این تیم با بهره‌گیری از شرایط میزبانی عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

محمدرضا مدنی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها