ونزوئلا همچنان ناآرام است

ناآرامی‌ها در کاراکاس و اعتراضات مخالفان به دولت ونزوئلا همچنان ادامه دارد. به گونه‌ای که منابع خبری می‌گویند تاکنون تلفات این درگیری‌ها به شش نفر کشته و ده‌ها زخمی رسیده است.
کد خبر: ۶۴۸۳۵۴

به گزارش مهر و به نقل از آسوشیتدپرس، در ادامه اعتراض‌ها علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا، یکی از طرفداران مادورو با شلیک گلوله کشته شد. در همین رابطه مادورو اعلام کرد: گلوله یک فاشیست، برادر یکی از اعضای حزب سوسیالیست را کشت.

مخالفان دولت مادورو که عمدتا دانشجویان هستند طی روزهای گذشته دست به تظاهرات در نقاط مختلف کشور زدند و این امر هم‌اکنون به بزرگ‌ترین چالش سیاسی نیکلاس مادورو از زمان قدرت گرفتن او در پی مرگ هوگو چاوز، تبدیل شده است. معترضان و گروهی از مخالفان سیاسی از مادورو می‌خواهند تا از مقام خود کناره‌گیری کند.

ونزوئلا صاحب یکی از بزرگ‌ترین ذخایر نفتی در جهان است، اما تورم در آن کشور از مرز ۵۰ درصد می‌گذرد و مخالفان دولت علاوه بر وضع اقتصادی به وضع اجتماعی، ناامنی و برخی تلاش‌ها برای اعمال محدودیت‌های سیاسی اعتراض دارند.

به گزارش رویترز، بدترین درگیری‌ها روز پنجشنبه در ایالت‌های غربی تاچیرا و مریدا رخ داد. در مرکز تاچیرا، شهر سن کریستوبال، گروهی از مردم از ترس از خانه‌های خود بیرون نیامدند و گروهی نیز آن ایالت را منطقه جنگی نامیدند. در این میان رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته است اجازه نمی‌دهد رقبایش تاچیرا را به بنغازی تبدیل کنند. همچنین درگیری‌های روزانه، راهپیمایی‌های گسترده و خشونت بار در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و دیگر شهرها با وضع وخیم اقتصادی کشور توام شده است. برخی از ناظران علت این امر را جنایات گسترده خیابانی، فساد و بیکاری می‌دانند.

دیروز دولت مادورو به شبه‌نظامیان وابسته به خود دستور داد تا در یک شهر مرزی که شاهد افزایش تظاهرات دانشجویی در دو هفته اخیر بوده، مستقر شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها