مدیرکل استاندارد استان تهران موضوع کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های عرضه بنزین در تهران را رد کرد و گفت: هیچ‌گونه مغایرتی در عرضه بنزین در جایگاه‌ها وجود ندارد و تمام نازل‌ها مطابق با استانداردهای تعریف شده عمل می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۸۰۵۴

مسلم بیات در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: کنترل، نظارت و سنجش احجام و اوزان باید از سوی ابزارهای دقیق و استاندارد انجام شود، ضمن این‌ که، بهره‌گیری از ابزارهای غیراستاندارد همچون بطری‌های آب معدنی نمی‌تواند نتایج قابل استنادی نسبت به نظارت و سنجش میزان عرضه بنزین از سوی نازل‌ها در جایگاه‌ها ارائه کند.

وی با بیان این ‌که در سطح استان تهران 4132 نازل بنزین و 473 نازل گازوئیل وجود دارد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 11 هزار و 187 مورد آزمون درخصوص نازل‌ها در جایگاه‌های استان تهران صورت گرفته که براساس آن 234 نازل معادل 2 درصد کل نازل‌های سوخت موجود مشکل و ایراد داشتند.

مدیرکل استاندارد استان تهران به نظارت‌ها و کنترل‌های شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی از نازل‌های سوخت اشاره کرد و گفت: با وجود این نظارت‌ها، سازمان ملی استاندارد نیز به منظور نظارت و صحت عملکرد نازل‌ها هر سه ماه به صورت تصادفی و غیرمحسوس عملکرد آنها را کنترل می‌کند.

وی با بیان این‌ که ایراد نازل‌های سوخت در استان تهران طی سال‌جاری نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش یافته است، افزود: در سال گذشته نازل‌های سوخت حدود 4 درصد مغایرت داشته که این میزان اکنون به 2 درصد رسیده است.

بیات با بیان این که، جایگاه‌های عرضه سوخت موظف هستند کنترل‌ها و گواهینامه‌های لازم را درخصوص صحت عملکرد نازل‌ها اعمال و ارائه کنند، گفت: کار نظارت بر عملکرد نازل‌ها در دیگر استان‌های کشور نیز سالی دو بار انجام می‌شود، اما به سبب استفاده بیشتر از نازل‌ها در استان تهران، کار نظارت سالی چهار بار صورت می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان تهران تصریح کرد: به طور کلی نازل‌های سوخت در استان تهران از 98 درصد انطباق با استاندارد ملی برخوردارند که با کنترل و دقت بیشتر از سوی شرکت پالایش و پخش و همچنین سازمان استاندارد، تلاش داریم میزان خطا را کاهش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها