وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

توزیع تکمیلی سبد کالای نوبت نخست، از سوم اسفند

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته فهرست جدیدی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده است، گفت: بر اساس فهرست جدید پنج میلیون نفر دیگر از سرپرستان خانوار مشمول دریافت سبد کالا شدند که از هفته آینده، می توانند سبد کالای خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۶۴۷۷۲۰
5 میلیون سرپرست جدید سبد کالا می‌گیرند

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارایه فهرست جدیدی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این وزارتخانه خبر داد و گفت: بر اساس این فهرست جدید، پنج میلیون نفر از سرپرستان خانواری که در نوبت اول ارایه سبد کالایی مشمول دریافت این هدیه دولت نشده بودند، سبد کالا دریافت می کنند.

5 میلیون سرپرست خانوار جدید سبد کالا می گیرند

وی افزود: بر این اساس، جامعه هدف دریافت کننده سبد کالا در نوبت اول، به 16 میلیون سرپرست خانوار می رسد. این در حالی است که پیش از این، 11 میلیون سرپرست خانوار مشمول دریافت این سبد کالا شده بودند که تاکنون هفت میلیون سرپرست خانوار، سبد کالای حمایتی خود را دریافت کرده اند.

به گفته وی، بعد از بروز برخی اعتراضات از سوی سرپرستان خانوار مبنی بر اینکه آنها نیز شرایط دریافت سبد کالا را دارند، دولت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کرد که با بررسی بیشتر، چنانچه افرادی مشمول دریافت سبد می شوند را شناسایی و به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی کند که پس از این بررسی، پنج میلیون سرپرست خانوار مشمول شدند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: چهار میلیون از سرپرستان خانواری که در اعلام اول، مشمول دریافت سبد کالا شده بودند، هنوز برای دریافت سبد کالای خود مراجعه نکرده اند و البته دولت تا پایان اسفندماه به آنها مهلت داده است تا با مراجعه به مراکز توزیع منتخب، سبد کالای خود را دریافت کنند.

اعلام سامانه جدید برای حصول اطمینان مشمولان جدید از دریافت سبد کالا

وی اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت طی روزهای آینده شماره تلفن و سامانه ای را اعلام خواهد کرد که بر اساس آن، افرادی که تاکنون مشمول دریافت سبد کالا نشده اند، می توانند شماره ملی خود را مجدد وارد کرده و مطمئن شوند که سبد کالا به آنها تعلق می گیرد.

ارایه نوبت دوم سبد کالا در سال 92 بعید است

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نوبت دوم سبد کالای حمایتی دولت، چه زمانی توزیع خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف دریافت کننده نوبت اول سبد کالا به 16 میلیون سرپرست خانوار ارتقا یافته است، تمام 1500 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده از سوی دولت برای ارایه دو سبد کالا در سال 92، هزینه شده است.

وی اظهار کرد: این در شرایطی است که چنانچه قرار باشد نوبت دوم سبد کالا به مردم ارایه شود، حتما دولت باید بودجه ای معادل 1500 میلیارد تومان دیگر را نیز در اختیار وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

این مقام مسئول تاکید کرد: بعید به نظر می رسد که دولت بتواند نوبت دوم سبد کالا را در سال 92 توزیع کند، چراکه هنوز در خصوص بودجه آن تصمیم گیری نشده است و البته دولت با محدودیت هایی مواجه است.

8 میلیون سرپرست متمکن خانوار هم سبد کالا گرفتند

وی افزود: هدف رئیس جمهور از اعلام ارایه سبد کالا، حمایت از اقشار آسیب پذیر بود، در حالیکه بنا به برخی مسائلی که پیش آمد، دولت مجبور شد به برخی افرادی که از تمکن مالی برخوردار هستند هم سبد کالایی بدهد، در حالیکه جامعه هدف این گونه تعریف نشده بود و شرایط باید به گونه ای پیش می رفت که 15 میلیون سرپرست خانوار، طی دو مرحله سبد کالا دریافت کنند، نه اینکه تمامی این 15 میلیون سرپرست، یکجا و در یک نوبت سبد کالا بگیرند و باز هم منتظر ارایه سبد دوم باشند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت برای ارایه نوبت دوم سبد کالا حتما اقشار آسیب پذیر را مورد توجه قرار خواهد داد و به سایر افراد متمکن، سبد ارایه نخواهد کرد.

به گفته وی، قرار بود که دو نوبت سبد کالا از سوی دولت توزیع شود که در هر نوبت، هشت میلیون سرپرست خانوار سبد بگیرند، در حالیکه اکنون در یک نوبت، 16 میلیون سبد کالا توزیع خواهد شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
سلام......اگراین تدبیر وامید است پس ...
مادر 2فرزند و سرپرست خانوار هستم و كارگر خدماتی مستاجر و بیمه هم ندارم ولی انقدر كوچك شدیم كه حتی از چشم مسولین هم دوریم ما زنانی هستیم كه با كار خدماتی باسیلی صورت سرخ میكنیم و مظلوم تر از این قشر پیدا نمیكنید كه با ابرو فززندداری كنند در صورتی كه بیشتر این مردان بزرگ دست پرورده این مادران تنها و بیكس هستند پس چرا حتی یك سبد ناقابل از ما دریغ میشود؟؟؟؟ ....الله اكبر به این انصاف ......الله اكبر.........وجدانا این پیام را به مسولین برسانید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
آقایان دولت تدبیر امید كه ادعای عدالت حضرت علی(ع) دارید آن حضرت چطور بیت المال تقسیم می كرد شما چطور ؟؟؟؟؟ افراد مستحق به دلایل واهی سبد كالا تعلق نمی گیرد . ولی كارخانه داران و ثروتمندان از سبد اهدایی دولت تدبیر و امید بهره مند هستند . نمونه اگر بخواهید فراوان است
ح د
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
مگر آنهایی كه بیمه تامین اجتماعی دارند، مستحق دریافت یارانه هستند .آنهایی كه نتوانسته اند پوشش هیچگونه بیمه ای باشند و مستحق اصلی هم هستند محروم شده اند كدوم مسئولی فقیر و دارا را اینجوری تشخیص داده است، لطفا معرفی كنید؟
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
كجای دنیا بنزین را گران میكنند بعد مردم باید ماشین تولید داخل بخرند كه مصرف آن صدی پانزده میباشد چرا واردات خودرو آزاده نمیشه .
جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
در توزیع سبد كالا عدالت رعایت نشده است.
؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
بابای من بازنشسته هستش چند باره میره كه سبد كالابگیره ولی بهش تعلق نمی گیره ، ماهم تصمیم گرفتیم یك سبد پرازكالا تهیه كنیم واز طرف دولت امید و تدبیر بهشون بدیم تا اینقدر دست خالی و نا امید برنگرده !!! مثل قدیم كه جایزه به ما میدادند بعد میفهمیدیم از طرف بابامونه نه از طرف مسؤلین !!!!!
محمد مداحی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
اینجانب فردی هستم دارای دو فرزند وهمسر وبیكار و51 ساله به زور امرار معاش میكنیم آیا ایندرست كه من وامثال من سبد كالا نگیرند ویا یارانه امان قطع شود كجای این با عدالتی كه شعارش رامیدهند جور در میآید شعار ندهید بیشتر مرد عمل باشید سیر از گرسنه خبر ندارد . وسلام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
بسیار متاسفم
ر- ك
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
واقعا كه عدالت بیداد میكنه من نه بیمه ونه كار درست حسابی دارم كوعدالت
س - پ
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
ما نفهمیدیم سبد كالا برای چه قشری هست
عدالت ده درصد هم رعایت نشد.
اینگونه می خواهید مرحله دوم هدفمندی را اجرا كنید.
2+2=؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
قربون قضاوتتون برم كارمندا قشر ضعیف جامعه اند؟ اونا كه ماهی كمش800 یا 900 حقوق دارن ما كه نه بیمه داریم نه حقوق درست و حسابی به ما تعلق نمیگیره واقعا كه !
م عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
سلام.بنده مطلقه هستم و كسب و كاری نیز ندارم پس چرا سبد كالا به من تعلق نگرفته

نیازمندی ها