در شب جشن سی‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی صداوسیما هم با حال و هوایی متفاوت از همیشه روی آنتن رفت. این‌بار هم مهمان برنامه یک فوتبالیست بود، اما نه یک بازیکن حرفه‌ای. سورپرایزی که عادل‌فردوسی‌پور از ابتدای برنامه دوشنبه شب صحبتش را می کرد، مصاحبه با نوه امام راحل بود؛ سیدحسن خمینی.
کد خبر: ۶۴۵۲۴۶

مصاحبه با روحانی‌ای که به گفته خودش تا بیست‌ودو سالگی فوتبال بازی می‌کرد، به خاطر اطلاعات فوتبالی‌اش، در نوع خود جالب بود و تماشایی. سیدحسن خمینی در ابتدای این گفت‌وگو به توصیه امام راحل به او اشاره کرد؛ این‌که سه چیز را با جدیت انجام دهد؛ درس خواندن، نماز و همین ورزش.

گفت‌وگو خیلی زود به فوتبال کشیده شد و نقطه شروعش هم مرور خاطرات فوتبالی مرحوم سیداحمد خمینی بود. او که به گفته فرزندش سابقه بازی با همایون بهزادی را هم داشته و پست تخصصی‌اش بال راست بود. سپس نوبت آن شد که از علایق فوتبالی‌اش بگوید؛ این‌که از کودکی مجلات ورزشی در منزل‌شان بوده و کمک می‌کرده تا او اطلاع خوبی از ورزش و فوتبال داشته باشد. نوه امام گفت: تا بیست‌ودو سالگی‌ام فوتبال بازی می‌کردم، اما پس از رفتن به قم چون فضا آماده نبود، دیگر به طور جدی ادامه ندادم. دفاع آخر بازی می‌کردم. البته خشن نبودم، اما محکم بازی می‌کردم.

سیدحسن خمینی که فوتبال لیونل مسی را بیشتر از کریستیانو رونالدو دوست دارد، در خلال این گفت‌وگو حرف‌های جالب دیگری هم زد، مثل این‌که فوتبال این روزها را دنبال نمی‌کند: آن زمان بلیت می‌خریدم و به امجدیه می‌رفتم. اما الان فقط در حد نتایج از بازی‌ها مطلع می‌شوم.با این حال اطلاعات فوتبالی نوه امام قابل اعتنا بود و گویای این مساله که هنوز بدقت اخبار فوتبالی را دنبال می‌کند. مثلا زمانی که بحث به سمت داوری‌ها رفت، سید حسن گفت: این‌که مسائلی مثل کارت به کارت مطرح شده، قطعا باید پیگیری شود، اما همین مسائل هم در فوتبال اروپا بوده، مثل یوونتوس که به دسته دوم ایتالیا سقوط کرد. داورها همه جا اشتباه می‌کنند. نباید طوری از آنها انتقاد شود که فکر کنند فاجعه رخ داده است.در بخش دیگری از این گفت‌وگو با توجه به علاقه شدید فرزند سیدحسن خمینی به تیم استقلال، فردوسی‌پور خواست تیم مورد علاقه سیدحسن خمینی را از زبان وی بشنود که البته در این کار موفق بود: پسرم استقلالی است، اما پدرم پرسپولیسی بود. خودم نیز طرفدار هر دو تیم هستم.

در پایان این مصاحبه وقتی از سیدحسن خواسته شد تا دو بازی محبوب زمان جوانی خود را انتخاب کند، اول از همه به شهرآورد معروف 2بر2 دهه هفتاد اشاره کرد؛ سیدحسن در پاسخ به پرسش فردوسی‌پور درباره ویژگی آن شهرآورد گفت: ارزش آن تساوی برای ما از برد بیشتر بود، چون 2 بر صفر عقب بودیم!

رضا پورعالی‌‌‌ /‌‌‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها