شنیدن داستان‌های رادیویی با صداهای ماندگار گویندگان بیشتر یادآور لحظه‌های شیرین و خوش روزهای کودکی است. بدون تردید شنیدن صدای گرم و دلنشین گویندگانی همچون مریم نشیبا، زنده‌یاد حمید عاملی و بهروز رضوی برای شنوندگان رادیو خالی از لطف نیست. به همین دلیل رادیو تهران در چینش جدول پخش برنامه‌های خود از قصه‌های شبانه غفلت نکرده و با پخش برنامه کتاب شب با صدای بهروز رضوی و انتخاب داستان‌ها و رمان‌های معتبر و شاخص ایرانی و خارجی شب‌خوشی را برای خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد.
کد خبر: ۶۴۴۷۶۸

بهروز رضوی گوینده و مجری تلویزیون است که همکاری خود را با رادیو در سال ۱۳۴۷ به عنوان گوینده آغاز کرد. او به عنوان گوینده کتاب شب، سال‌هاست با این برنامه همکاری می‌کند و صدایش آرامش خاصی را به مخاطبان منتقل می‌کند.

فردای روشن اثری از داستایوسکی، فکر جنایت اثر لئونید آندره یف، بابا گوریو اثر انوره دو بالزاک، روایت گنج‌های سولومون اثر هنری ‌رایدر هاگارد و... از داستان‌هایی است که در برنامه‌های آینده کتاب شب رادیو تهران روایت می‌شود. در این برنامه به‌غیر از داستان‌های خارجی، آثار نویسندگان ایرانی نیز روایت می‌شود، بویژه در مناسبت‌هایی همچون دفاع مقدس، محرم و دهه فجر قصه‌هایی با حال و هوای آن ایام روایت می‌شود. کتاب المحج البیضاء اثر ملامحمدمحسن فیض‌کاشانی، مجموعه مقالات شهید سیدمرتضی آوینی، به نام فتح خون و... از آثار ایرانی است که در برنامه کتاب شب روایت خواهد شد.

محسن حکیم‌معانی سردبیری برنامه کتاب شب را به‌عهده دارد که در گروه فرهنگ و هنر رادیو تهران تولید می‌شود. هر شب ساعت 23 و 30 دقیقه به مدت 30 دقیقه پخش می‌شود. در این برنامه از شنبه تا پنجشنبه داستان یکی از آثار نویسندگان خارجی و ایرانی روایت و شب‌های جمعه کتاب خوانده شده با حضور کارشناسان نقد و بررسی می‌شود و درباره ساختار، تناسب داستان و عناصر آن، پردازش شخصیت‌ها، انتخاب راوی و روش کار نویسنده بحث و کارشناسی می‌شود. یکی از ویژگی‌های برنامه کتاب شب تعاملی است که با شنوندگان دارد. در واقع مخاطبان با ارسال پیام کوتاه می‌توانند رمان‌های مورد علاقه خودشان را معرفی کنند تا در این برنامه خوانده و نقد شود.

فاطمه عودباشی‌ /‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها