معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات توافق صورت گرفته میان ایران با مجامع بین‌المللی برای پخش ماهواره‌ای 24 کانال تلویزیونی و رادیویی قطع شده ایرانی در ماهواره‌های یوتل‌ست و اینتل‌ست را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۴۴۷۵۹

به گزارش مهر، علی‌اصغر عمیدیان در جمع خبرنگاران از رد ادعای ارسال پارازیت به ماهواره‌های یوتل‌ست و اینتل‌ست از سمت ایران که به دلیل آن ارتباط شبکه‌های ایرانی روی این ماهواره‌ها قطع شده بود، خبر داد و گفت: نمایندگان یوتل‌ست و اینتل‌ست با تجهیزاتی که متعلق به خودشان بود، ادعای ارسال پارازیت از طرف ایران به سمت این ماهواره‌ها را بررسی کردند و چون کذب بودن این ادعا مشخص شد، پخش ۲۴ کانال ماهواره‌ای ایران بار دیگر آغاز شد.

پایان تحقیقات در پرونده رحیمی

وکیل ‌مدافع محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت احمدی‌نژاد تصریح کرد: تحقیقات در پرونده موکلم به پایان رسیده و برای اظهارنظر نهایی به دادستانی تهران ارسال شده است.

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: اکنون منتظر اظهارنظر دادستانی هستیم و اطلاعی ندارم که چه قراری برای موکلم صادر خواهد شد.

اعتراض رسمی ایران به پاکستان درباره ربوده شدن مرزبان ها

به‌دنبال انجام عملیات تروریستی و به گروگان گرفته شدن پنج نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در منطقه جکیگور در شرق کشورمان از سوی گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل و انتقال آنان به داخل پاکستان، نور محمد جدمانی سفیر پاکستان در تهران، دیروز از سوی مدیر کل غرب آسیای وزارت امور خارجه دعوت و مراتب ناخرسندی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم هم در حاشیه همایش روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با انتقاد از عملکرد مرزبانی پاکستان در مرز دو کشور با بیان این‌که ما معترض دولت پاکستان و مرزبانان آنان هستیم، تاکید کرد: نیروی انتظامی این مساله را به طور جدی پیگیری می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، روز جمعه، پنج نفر از دیده‌بانان مرزبانی در منطقه عمومی «جکیگور» استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند.

در همین حال گروهک تروریستی جیش العدل با انتشار تصاویری در صفحه توییتر خود، مسئولیت ربودن این مرزبانان را به عهده گرفت.

واکنش به اعزام ناوهای ایرانی به سواحل آمریکا

خبر اعزام ناوهای جمهوری اسلامی ایران به سواحل آمریکا با واکنش وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) روبه‌رو شده است.

به گزارش مهر، این مقام پنتاگون که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با ایتارتاس، ضمن ابراز تردید درباره درست بودن این خبر گفت: ما معتقد نیستیم که ایران ناوهای خود را به سواحل آمریکا فرستاده باشد و در نتیجه در خصوص این موضوع نگران نیز نیستیم. روز شنبه، ناخدایکم افشین رضایی‌حداد، فرمانده ناوگان نظامی شمال ایران اعلام کرده بود: اکنون ناوگروه نیروی دریایی ارتش از سمت آفریقای‌جنوبی به سوی اقیانوس اطلس در حرکت است تا برای نخستین بار خود را به مرزهای آبی آمریکا نزدیک کند.

احکام رئیس‌جمهور برای شمخانی و ستاری

رئیس‌جمهور در حکمی علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور را به عنوان اعضای هیأت امنای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی منصوب کرد.

حسن روحانی همچنین در حکمی، محمدحسین رضایی را به عنوان نماینده خود در امر نماز منصوب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها