لغو تحریم فرش دستباف در نیمه دوم سال 2014

رئیس مرکز ملی فرش دستباف از احتمال لغو تحریم صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا خبر داد و گفت: احتمالا این تحریم در نیمه دوم سال 2014 برداشته می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۷۱۱

به گزارش خبرنگارما، محمدباقر آقاعلیخانی دیروز در نشست خبری با اشاره به این که تحریم فرش دستباف به‌صورت مستقیم از جانب آمریکا اعمال شده است، افزود: یک چهارم صادرات فرش ایران به آمریکا انجام می‌شد، بنابراین امیدواریم با لغو این تحریم‏‌، تجارت فرش دستباف دچار تحول شود.

وی ادامه داد: از دو ماه قبل و با برداشتن پیمان‌سپاری ارزی، صادرات فرش دستباف افزایش یافته و با ادامه این روند پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال‏‌صادرات فرش دستباف به 400 میلیون دلار برسد.رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: امسال 200 میلیارد تومان برای حمایت از فرش دستباف و تولیدکنندگان آن در نظر گرفته شده و به ازای هر طرح تائید شده، حداقل صد میلیون تومان پرداخت خواهد شد. وی همچنین از کمک بلاعوض ده میلیارد تومانی دولت به اتحادیه فرش دستباف روستایی خبرداد و گفت: تاکنون 9 میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده است و یک میلیارد تومان باقیمانده نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود.

مجتبی فیض‌الهی، معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران نیز در این نشست از برگزاری چهارمین جشنواره فروش فرش دستباف کشور از بیست و دوم بهمن تا بیست و دوم اسفندماه امسال در 27 استان کشور و با ارائه تخفیف 5 درصدی خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها