همزمان با اعلام پیش‌بینی ثبات بازار مسکن در سال آینده از سوی وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن نیز از افزایش تسهیلات خرید مسکن به 60 میلیون تومان برای افرادی که برای نخستین بار خانه می‌خرند، خبرداد.
کد خبر: ۶۴۲۱۵۵

به گزارش فارس، مدیر عامل بانک مسکن دیروز در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر، افزود: براساس طرحی که در بانک مسکن تدوین شده به افرادی که برای اولین بار خانه خریداری کنند تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود که این افراد می‌توانند یکصد میلیون ریال نیز تسهیلات جعاله دریافت کنند.

محمدهاشم بت‌شکن اظهارکرد: این طرح هم‌اکنون برای زوج‌های جوان در حال اجراست، اما اگر منابع‌و مصارف بانک مسکن اجازه دهد قصد داریم این طرح را برای افرادی که برای اولین بار خانه خریداری می‌کنند نیز اجرایی کنیم.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین از افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان در سال آینده به 45میلیون تومان خبر داد و گفت: این رقم هم‌اکنون 35 میلیون تومان است که براساس برنامه قرار است در سال‌های آینده به 77 میلیون تومان افزایش یابد.

بت‌شکن تصریح کرد: منابع شرکت سپرده‌گذاری ساختمان که متعلق به بانک مسکن است در خدمت سپرده‌گذاران بانک مسکن قرار می‌گیرد و سپرده‌گذاران علاوه بر امتیاز تسهیلات می‌توانند از منابع این شرکت نیز بهره‌مند شوند.

وی درباره قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تصریح کرد: نرخ این اوراق هم‌اکنون متعادل است و افرادی که می‌خواهند آن را خریداری نمایند می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل بانک مسکن از تعیین‌تکلیف تامین مالی طرح‌های ناتمام مسکن مهر در آخرین جلسه شورای پول و اعتبار که سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، خبر داد.

وی افزود: شورای پول و اعتبار هفته گذشته برداشت‌های بانک مسکن از بانک مرکزی را به خط اعتباری بیست ساله با تنفس سه ساله تبدیل کرد.

وی ادامه داد: برهمین اساس خط اعتباری 450 هزار میلیارد ریالی برای مسکن مهر قرار داده شد که سقف قرارداد جدید 500 هزار میلیارد ریال است و برای پر کردن این رقم بانک مرکزی اجازه داد تا سه سال اقساط بانک مرکزی را پرداخت نکنیم تا منابع لازم برای اجرای طرح‌‌های مسکن مهر تامین شود.

بت‌شکن از افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر از 15 به 20 سال خبر داد و گفت: به مناسبت دهه فجر طرح‌های سپرده‌گیری جدید در این بانک اجرا خواهد شد.

وی با بیان آن‌که حجم معاملات مسکن از اول تیرماه امسال تا اول آبان 55 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است، اضافه کرد: افزایش سقف تسهیلات با مصوبه شورای پول و اعتبار رونق نسبی را به حجم معاملات خواهد داد.

پیش‌بینی وزارت راه از قیمت مسکن 93

در همین حال معاون وزیر راه و شهرسازی با ارائه پیش‌بینی این وزارتخانه از وضع قیمت مسکن در سال 93 گفت: سال آینده تعداد معاملات مسکن اندکی افزایش می‌یابد اما بازار مسکن با اطمینان تثبیت قیمت آغاز می‌شود.

ابوالفضل صومعلو در گفت‌وگو با ایسنا، عوامل متعددی را در بازار مسکن موثر دانست و گفت: مجموعه‌ای از عوامل بر رفتار قیمت‌ها در بازار مسکن تاثیرگذار است که مهم‌ترین عامل تاثیرگذار دراین باره، نرخ تورم عمومی است.

صومعلو افزود: براساس اطلاعات رسمی، رشد شاخص بها در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 39 بوده که نشان‌دهنده میزان کاهش ارزش واقعی ریال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن با بیان این‌که به طور طبیعی در شرایط تورمی، قیمت اسمی مسکن برای جبران کاهش ارزش ریال افزایش می‌یابد، اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل مقاومت بازار مسکن در مقابل افزایش قیمت، وضع عرضه مسکن در سال 92 است.

وی با اشاره به افزایش آمار پروانه‌های ساختمانی از سال 89 به بعد گفت: افزایش این آمار به این معنی است که با توجه به دوره ساخت تقریبا دو ساله مسکن پس از اخذ پروانه در سال 92 بازار مسکن با عرضه انبوه مواجه است.

صومعلو تصریح کرد: هر چند پیش‌‌فرض‌های گوناگون، منجر به پیش‌بینی‌های متنوع بازار مسکن در کوتاه مدت است اما آنچه بیش از دیگر گزینه‌ها احتمال می‌رود ادامه وضع تثبیت قیمت و اطمینان در بازار سال 92 و آینده است؛ به گونه‌ای که به مرور زمان متقاضیان مصرفی مسکن که خرید خود را به تعویق انداخته بودند وارد بازار می‌شوند و در نتیجه تعداد معاملات اندکی افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ثبات قیمت مسکن در سال آینده گفت: افزایش تعداد معاملات مسکن در سال آینده به معنای افزایش قیمت‌ مسکن نیست و با توجه به حجم بالای عرضه مسکن، افزایش قیمتی در بازار دیده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها