رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

کی‌روش مالیاتش را بدهد و برود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مشکل مالیاتی برخی ورزشکاران گفت: برای وصول مالیات برخی ورزشکاران حتی اقدام به متوقف کردن خودروهای آنان کرده و خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۴۲۱۲۰

به گزارش ایلنا، علی عسکری دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکل ما با برخی ورزشکاران این است که باشگاه‌ها پرداخت مالیات‌ها را تقبل می‌کنند، اما مالیات را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمی‌کنند و این در حالی است که ورزشکاران مودی مالیاتی محسوب می‌شوند.

وی گفت: برای رفع این مشکل اداره‌ای در تهران تشکیل شده که مالیات ورزشکاران نظام‌مند شود.وی تاکید کرد: در برخی مواقع مجبور می‌شویم از وارد کردن خودرو از سوی ورزشکارانی که بدهی مالیاتی دارند، پیشگیری کنیم و در همین خصوص مذاکراتی با یکی از باشگاه‌ها در هفته‌های گذشته برای جلوگیری از متوقف کردن خودروی  ورزشکاران در شب عید برگزار شده است، زیرا گاهی برای وصول مالیات این افراد مجبور به متوقف کردن خودروهای آنها شده‌ایم، البته در صورت وصول نشدن مالیات، این‌گونه اقدامات ادامه می‌یابد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از تشکیل فهرست سیاه کدفروشان اقتصادی خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی ارزش افزوده راستی‌آزمایی شده و کدفروشان در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند.

معاون وزیر اقتصاد از رشد 30 درصدی درآمدهای مالیاتی در ده ماهه سال‌جاری خبر داد و گفت: درآمد مالیات‌های مستقیم 16 درصد و مالیات‌های غیرمستقیم 74 درصد رشد داشته است.

عسکری معوقات مالیاتی را ده هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: براساس نرم‌افزار جدید تولید شده تمام معوقات ریز و درشت رصد می‌شود.

وی از رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بابک زنجانی در سازمان امور مالیاتی خبر داد و افزود: بابک زنجانی همانند دیگر فعالان اقتصادی فعالیت اقتصادی انجام می‌داده که رسیدگی به امور مالیاتی شرکت‌های وی در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: در اجرای ماده 186 قانون مالیات‌ها، بانک‌ها باید برای ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی گواهی بدهی مالیاتی را از سازمان امور مالیاتی دریافت کنند که این امر اکنون به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها