پیشنهاد ولایتی برای ورود غیرمتعهدها به مساله سوریه

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب پیشنهاد کرد که جنبش غیرمتعهدها در جهت کمک به سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه در صحنه حضور یابد.
کد خبر: ۶۴۰۷۸۶

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر ولایتی دیروز پس از دیدار کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد و رئیس گروه متنفذین، در جمع خبرنگاران با بیان این که حل بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد، اظهار کرد: در دیدار با کوفی عنان درباره مسائل مربوط به سوریه و همچنین گفت‌و‌گوهای هسته‌ای بین ایران و 1+5 مطالبی مطرح شد.

ولایتی افزود: اگر جامعه بین‌الملل می‌خواهد کمکی به حل مساله سوریه کند باید سازمان ملل با کمک کشورهای عضو دائم شورای امنیت قطعنامه‌ای صادر کند که براساس آن از ورود تروریست‌ها به این کشور جلوگیری شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که آقای کوفی عنان در این دیدار از من برای حل بحران سوریه راه‌حل خواست، گفت: من به آقای کوفی عنان گفتم شما می‌توانید از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی از جمله غیرمتعهدها در این زمینه برای کمک به سازمان ملل متحد استفاده کنید که این ایده جدیدی بود.

وی ادامه داد: احتمالا آقای کوفی عنان این ایده را در مرکز خود به بحث خواهند گذاشت.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب گفت: همکاری بین کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها که اکنون ریاست این جنبش را جمهوری اسلامی ایران برعهده دارد، می‌تواند کمک بزرگی به سازمان ملل متحد برای حل مشکل سوریه کند.

کوفی‌عنان: ایران راه‌حل‌های خوبی برای حل مسائل منطقه خاورمیانه دارد

دبیرکل پیشین سازمان ملل هم در حاشیه دیدار با علی‌اکبر ولایتی در مرکز تحقیقات استراتژیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق مذاکراتی که ما انجام دادیم معتقدم ایران می‌تواند راه‌حل خوبی در زمینه مسائل مختلف منطقه ارائه دهد.

به گزارش فارس، کوفی‌عنان تاکید کرد: ما با تیم متنفذین به ایران آمده‌ایم و بر حل بحران سوریه با نقش‌آفرینی ایران تاکید داریم. وی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: ایران از حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها