بنا به توافقات صورت گرفته بین سازمان سینمایی با کانون پخش‌کنندگان فیلم، انجمن سینماداران و خانه سینما و با تصویب طرح «سینما سلام»، مردم سراسر کشور می‌توانند امروز به‌صورت رایگان به دیدن فیلم‌ها بروند.
کد خبر: ۶۴۰۷۱۱

به گزارش جام‌جم، مسئولان سازمان سینمایی پس از برگزاری جلساتی با کارشناسان سینما، طرح «سینما سلام» را تبیین و تشریح کردند و قرار شد مردم سراسر کشور بتوانند دو روز در سال یعنی روزهای بیست و یکم شهریور (روز ملی سینما) و دهم بهمن را به‌صورت رایگان به سینما بروند.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر درخصوص اجرای این طرح در سینماهای تحت پوشش این مجموعه به جام‌جم گفت: متاسفانه وزارت ارشاد برای تصویب این طرح با تهیه‌کنندگان و دفاتر پخش هماهنگی نکرده که این مساله باعث دلخوری برخی دوستان شده است. از سوی دیگر طرح و اطلاع رسانی این موضوع باعث شده در چند روز اخیر با افت و کاهش محسوس تماشاگر مواجه باشیم، آن هم به این دلیل که بسیاری از مردم ترجیح دادند به جای هزینه کردن، امروز از طرح سینما سلام استفاده کنند و به‌صورت رایگان به تماشای فیلم‌ها بروند.

سیدهادی منبتی ادامه داد: با این حال، ما پس از ابلاغ این طرح آمادگی خود را برای اجرای دقیق و کامل آن اعلام کردیم و از امروز صبح تمام سالن‌های سینمایی ما ـ چه آنهایی که میزبان جشنواره فیلم فجر هستند و چه مجموعه‌های دیگر ـ پذیرای تماشاگران عزیز خواهند بود. مراجعه‌کنندگان می‌توانند در این روز مطابق سئانس‌های همیشگی سینما به تماشای فیلم‌ها بنشینند، با این تفاوت مهم که امروز نیازی به تهیه و خرید بلیت نخواهند داشت.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر اجرای طرح «سینما سلام» را تنها یک مُسَکن برای رونق سینماها دانست و افزود: درمان آشتی مخاطب با سینما فقط و فقط تولید فیلم‌های مناسب با ذائقه تماشاگر است. متاسفانه عمده فیلم‌هایی که الان در سینما نمایش داده می‌شود سنخیتی با معیارهای یک فیلم استاندارد سینمایی ندارند. اگر فیلم سینمایی خوب و جذاب ساخته شود، مخاطب حتما سینما را در سبد فرهنگی خودش قرار خواهد داد.

مدیر سینما آفریقا نیز با مثبت ارزیابی کردن طرح سینما سلام، به جام‌جم گفت: سینما آفریقا همگام با دیگر مجموعه‌های سینمایی آمادگی کامل دارد در این روز بخصوص در خدمت مردم عزیزمان باشد.

سیروس یگانه درخصوص پیش بینی ازدحام جمعیت و دشواری‌های احتمالی فیلم دیدن در این شرایط هم توضیح داد: باتوجه به ظرفیت بالای سینما آفریقا هیچ تماشاگری ناامید و ناراضی از این مجموعه بیرون نخواهد رفت.

وی بیان کرد: اجرای چنین طرح‌هایی جای خود، ولی ما برای فرهنگ‌سازی در این خصوص باید ریشه‌یابی کنیم. با یک گل که بهار نمی‌شود. متاسفانه در این سال‌ها برخی فیلمسازان با ساخت فیلم‌هایی ضعیف، تماشاگران را از سینما فراری دادند؛ ولی امیدوارم به لطف خدا و یاری دوستان وزارت ارشاد که بسیار علاقه‌مند آشتی مردم با سینما هستند، اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

حبیب ایل‌بیگی، مدیر کمیته «سینما سلام» روز یکشنبه در نشست خبری این طرح از موافقت و هماهنگی با کانون پخش‌کنندگان، انجمن سینماداران و خانه سینما خبر داده و گفته بود: با هماهنگی پخش‌کنندگان و سینماداران مقرر شده میانگین فروش روز پنجشنبه (امروز) سینما به سینماداران و صاحبان فیلم پرداخت شود که این بودجه از سوی سازمان سینمایی تامین خواهد شد. براساس اعلام این مقام مسئول، مردم سراسر کشور می‌توانند امروز 17 فیلم در حال اکران همچون خسته نباشید، سر به مهر، جیب‌برخیابان جنوبی، استرداد، عملیات مهدکودک، برلین منفی هفت، اکباتان، بوی گندم، روز روشن، آسمان زرد کم عمق، ابرهای ارغوانی، سگ‌های پوشالی، نازنین و پنجشنبه آخرماه را به‌صورت رایگان در سینماهای مختلف ایران ببینند.

همچنین بر اثر هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی خانه سینما امروز سینماگران شناخته شده‌ای در برخی سالن‌های سینمای شهرها و استان‌های کشور حاضر خواهند شد تا به تماشاگران خوشامد بگویند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها