متهمان با راه‌اندازی 6 سایت اینترنتی، کلاهبرداری می‌کردند

دام شیادها برای 270 متقاضی خرید مدرک تحصیلی

سه مرد و یک زن که به بهانه فروش مدارک تحصیلی، از 270 نفر کلاهبرداری کرده بودند، از سوی ماموران انتظامی استان مرکزی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۴۰۳۷۰

به گزارش جام‌جم، سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: روز‌های پایانی آذر امسال مردی با حضور در پلیس فتا، از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او برای استخدام در یک شرکت نیاز به ارائه مدرک تافل داشته تا این که در اینترنت با دیدن سایتی که در زمینه فروش مدارک تحصیلی فعالیت داشته، تقاضای خود را مبنی بر خرید مدرک تافل به نشانی الکترونیکی آن سایت ارسال کرده است. وی افزود: در ادامه مشخص شد، چند روز بعد مردی که خود را دکتر معرفی کرده، با شاکی تماس گرفته و گفته در ازای دریافت هفت میلیون تومان، مدارک تافل را تهیه و با پیک برایش ارسال می‌کند که او این مبلغ را به حساب وی واریز کرده، اما دیگر از فروشنده مدرک تحصیلی خبری نشده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی یادآور شد: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، در ادامه ردپای سه مرد در این ارتباط به دست آمد و جستجو برای دستگیری آنها ادامه یافت تا این که معلوم شد آنها در استان تهران و البرز زندگی می‌کنند. بنابراین ماموران فتای استان با هماهنگی قضایی به این دو استان اعزام و موفق به دستگیری سه مرد و یک زن شدند.

ملکی خاطرنشان کرد: در تحقیق از متهمان معلوم شد آنها از اعضای یک باند حرفه‌ای هستند که از سال 1390 با راه‌اندازی شش سایت اینترنتی و آگهی در 21 سایت اینترنتی دیگر، مردم را به بهانه فروش انواع مدارک تحصیلی، دانشگاهی و زبان انگلیسی فریب داده و از هر کدام مبالغی کلان کلاهبرداری می‌کردند، بی‌آن‌که مدارکی به آنها تحویل دهند. البته مشتریانشان فقط در استان مرکزی نبوده و افراد دیگر شهر‌های کشور نیز در دام این باند گرفتار شده‌‌اند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعدی متهمان اعتراف کردند تاکنون از 270 نفر از مردم شهر‌های مختلف، 650 میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

معصومه ملکی / گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها