تعرفه پزشکان زیاد شود، هزینه درمان زیاد نشود؟

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اصلاح تعرفه پرداختی به پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش تعرفه‌ها هیچ تاثیری بر افزایش هزینه‌های پرداختی از جیب بیماران ندارد؛ این در حالیست که افزایش تعرفه صرفا پزشکانی را شامل می‌شود که در مراکز درمان ملکی تامین اجتماعی و در مناطق محروم و اورژانس مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۶۳۹۷۳۷
تعرفه پزشکان زیاد شود، هزینه درمان زیاد نشود؟

محمدعلی همتی ، با تاکید بر تلاش تامین اجتماعی به منظور کاهش عواملی که باعث از دست رفتن نیروها (پزشکان) شده است، تاکید کرد: اولویت اصلاح مبلغ پرداختی تعرفه‌ها با پزشکانی است که در مناطق محروم و بخش اورژانس مراکز خدماتی مشغول ارائه خدمات هستند.

وی بدون اشاره به کف و سقف مبلغ پرداختی به پزشکان با توجه به افزایش تعرفه‌ها افزود: نمی‌توان عدد دقیقی را به عنوان افزایش تعرفه پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی مطرح کرد چرا که این مساله به عوامل مختلفی همچون محرومیت منطقه خدمت، تعداد بیماران مورد معاینه قرار گرفته توسط پزشک، میزان حضور در محل کار، سابقه کاری و ... بستگی دارد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی روز گذشته در نشستی خبری از تصویب طرح «اصلاح نظام پرداختی به پزشکان» خبر داده و گفته بود: از سال آینده تعرفه‌های پرداختی پزشکان با افزایش 40 تا 100 درصدی روبرو خواهد بود که میزان افزایش این تعرفه‌ها بستگی به موقعیت و شرایط حوزه خدمت پزشکان دارد.

وی اظهار کرده بود: سازمان تامین اجتماعی در گذشته با داوطلبان بسیاری برای ورود به بخش درمان روبرو بود اما در سال‌های اخیر به خاطر عدم اصلاح نظام پرداختی به پزشکان به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته با تقاضای بسیار کمی روبرو هستیم به شکلی که در برخی مناطق بیمارستان‌هایی احداث شده اما به علت عدم جذب نیرو نتوانسته‌ایم آن‌ها را افتتاح کنیم.

این مسئول با بیان این که با اصلاح نظام پرداختی به پزشکان به نقاط محروم و اورژانس توجه ویژه‌ای شده است، گفته بود: برای این مناطق منافع بیشتری را در نظر گرفته‌ایم و در برخی مناطق با افزایش 100 درصدی تعرفه‌ها مواجه هستیم. ( ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها