واورینکای سوئیسی برای نخستین‌ بار قهرمان یکی از گرند اسلم‌های تنیس شد

شکست نادال؛ آخرین شگفتی تنیس آزاد استرالیا

در حضور همه بزرگان دنیای تنیس از رافائل نادال و نواک جوکوویچ گرفته تا ستاره‌هایی چون راجر فدرر، اندی ماری و توماس بردیچ، این استانیسلاو واورینکای سوئیسی بود که عنوان قهرمانی نخستین گرنداسلم سال 2014 را با پیروزی در فینال رقابت‌های اوپن استرالیا به دست آورد.
کد خبر: ۶۳۹۵۸۳

تنیس‌باز بیست و هشت ساله سوئیسی که قبل از آغاز اوپن استرالیا در رده هشتم رنکینگ بهترین‌های دنیا قرار داشت، دیروز در یک مسابقه پرافت و خیز درحالی که رافائل نادال در جریان بازی از ناحیه کمر دچار آسیب‌دیدگی شده بود، این حریف قدرتمند را ۳ بر یک شکست داد و برای نخستین بار فاتح یکی از گرنداسلم‌های بزرگ تنیس شد.

واورینکا ست اول را با ارائه یک بازی درخشان 6 بر 3 برد. در ست دوم هم بخت با واورینکا یار بود؛ چرا که مرد شماره یک تنیس دنیا در همان ابتدا از ناحیه کمر مصدوم شد و در نهایت با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد.

نادال ست سوم را بهتر آغاز کرد و 6 بر 3 پیروز شد، اما واورینکا در ست چهارم با برتری 6 بر 3 کار را تمام کرد و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

قهرمان سوئیسی تنیس اوپن ملبورن پس از این ‌که نخستین جام قهرمانی خود را در آغوش گرفت، گفت: برای نادال خیلی متاسفم، او تنیسور و قهرمان بسیار بزرگی است. وی درباره قهرمانی خود در این رقابت‌ها گفت: من یک مسابقه سخت با جوکوویچ داشتم و حالا هم نادال را شکست دادم. هنوز این قهرمانی را باور ندارم. شاید این یک رویاست. شاید هم یک روز بعد بهتر متوجه شوم که خوابم یا بیدار.

این دو تنیسور نخستین‌بار هفت سال پیش، در همین ورزشگاه و در دور سوم اوپن استرالیا برای نخستین بار با یکدیگر روبه‌رو شدند که آن بازی با پیروزی نادال به پایان رسید.

پس از آن 11 بار دیگر هم نادال، مقابل واورینکا به پیروزی رسید، اما این طلسم برای تنیسور سوئیسی سرانجام دیروز شکست و واورینکا برای نخستین‌بار مقابل نادال به پیروزی رسید.

او در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل نواک جوکوویچ به پیروزی رسید تا پس از 23 سال نخستین تنیسوری باشد که با پیروزی بر بخت‌های اول و دوم رقابت‌ها قهرمان می‌شود. آخرین بار مایکل استیچ در ویمبلدون ۱۹۹۱ توانسته بود چنین موفقیتی را به دست بیاورد.پیروزی واورینکا مقابل نادال، برای راجر فدرر هم خوشحال‌کننده بود، چون اجازه نداد تعداد قهرمانی‌های نادال در گرنداسلم‌ها به عدد 15 برسد. هم‌اکنون فدرر با 17 قهرمانی در گرنداسلم‌ها پرافتخارترین تنیسور به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها