مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در راستای حفظ ارزش های دفاع مقدس تاکنون هفت منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس در این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
کد خبر: ۶۳۸۹۳۲
7 منطقه عملیاتی دوران دفاع مقدس درایلام ثبت ملی شد

عبدالمالک شنبه زاده روز شنبه در نشست شورای ایثارگران میراث فرهنگی افزود: این مناطق در شهرستان های مرزی ایلام، مهران و دهلران قرار دارند.

وی بیان کرد: با هدف پاسداشت یاد و خاطره شهدا و نیز رشادت های مردم مرزدار ایلام ساخت یادمان های دفاع مقدس در استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: ایثارگران در جامعه ما نعمت هستند و ارزش این نعمت و پاسداری از خون شهدا و جانبازان بر همه واجب است زیرا ما خود را مدیون خون شهدا و ایثارگران می دانیم.

وی تاکید کرد: همگان باید تلاش کنند عزتی که ایثارگران برای ما به جا گذاشته اند، حفظ شود و از آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و خون پاک شهیدان دفاع کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام افزود: اردوی راهیان نور ویژه کارکنان، تهیه گنجینه از آثار شهدا، جمع آوری زندگی نامه شهدای میراث فرهنگی و دیدار با خانواده های ایثارگران میراث فرهنگی از برنامه های جدید این دستگاه اجرایی است که در اولویت قرار می گیرد.

شنبه زاده گفت: این اقدام با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج و نهادینه شدن فرهنگ شهادت انجام خواهد شد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها