تیمی از دانشمندان آزمایشگاه ملی لاورنس لیورمور قصد دارند از ماهواره‌های کوچک به عنوان پلیس‌های فضایی برای کمک به کنترل ترافیک در فضا بهره ببرند.
کد خبر: ۶۳۸۸۲۱

جام جم سرا: دانشمندان از مجموعه‌ شش تصویر در یک دوره ۶۰ ساعته که توسط ماهواره‌ای زمینی ثبت شده بود، برای اثبات این موضوع استفاده کردند که تصحیح مدار یک ماهواره دیگر در مدار نزدیک زمین امکان‌پذیر است.
لانس سیمز، مولف اصلی این پژوهش گفت: در ‌‌نهایت، ماهواره ما به گردش خواهد پرداخت و همین رصد‌ها را برای کمک به جلوگیری از برخوردهای بین ماهواره‌ها یا ماهواره با ضایعات در فضا انجام خواهد داد.
از آانجا که برخورد ماهواره‌ها با ضایعات فضایی به یک مشکل فزاینده تبدیل شده است، برای کمک به اپراتورهای ماهواره در جلوگیری از تصادفات فضایی، قرار است تلسکوپ‌های فضایی ماموریت STARE که از مجموعه‌ای از نانوماهواره‌ها در مدار نزدیک به زمین برخوردار خواهد بود، مدارهای ماهواره‌ها و ضایعات را تا کمتر از ۱۰۰ متر اصلاح کند.
محققان با استفاده از ماهواره زمینی، مدار ماهواره نوراد ۲۷۰۰۶ را مبتنی بر اولین چهار رصد انجام شده طی ۲۴ ساعت اول اصلاح کرده و مسیر آنرا در ۳۶ ساعت بعدی تا کمتر از ۵۰ متر پیش‌بینی کردند. آن‌ها بر این باورند که به محض ورود پلیس فضایی به مدار، با اصلاح مسیر نوراد خواهند توانست‌‌ همان کار را برای ماهواره‌های دیگر نیز انجام دهند.
این پژوهش در مجله Small Satellites منتشر شده است. |ایسنا|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها