سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران ضمن تشریح جزئیات نشست این کانون با معاونت روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، از احتمال تعیین دستمزد تلفیقی کارگران برای سال 93 و پیش‌بینی سبد جداگانه کالا برای کارگران خبر داد.
کد خبر: ۶۳۸۶۸۳

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حداقل دستمزد سال 92 کارگران در شورای عالی کار 25 درصد افزایش یافت در حالی که نرخ تورم نزدیک 40 درصد بود.

وی افزود: قدرت خرید کارگران روز به روز در حال کاهش است وآنان انتظار دارند که حقوق و دستمزد آنها به گونه‌ای تعیین شود که از عهده تامین حداقل‌های زندگی برآیند.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در این راستا از راه‌اندازی کارگروه سه‌جانبه ارتقای قدرت رقابت‌پذیری و بهره‌وری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: در راستای تشکیل این کارگروه پیشنهاد کردیم که ستاد مزد نیز در این کارگروه استقرار یابد تا تمامی مباحث مربوط به دستمزد در این کارگروه بررسی شود.

ابوی در پاسخ به این پرسش که آیا سبد کالای مورد نظر همان سبد کالایی است که دولت در دو نوبت اختصاص خواهد داد، گفت: این سبد جدا از سبد کالای حمایتی مذکور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها